Ga naar inhoud

Netwerk toegang XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Hadieforummers, In een netwerk met XP pro computers krijg ik de share's niet goed voor elkaar. Op een comp deel ik een map voor netwerktoegang. Met machtigingen geef ik aan welke gebruiker wel- of niet toegang krijgt. Dat werkt prima op dezelfde computer. Ik kan dan echter geen toegang krijgen tot die map vanaf een ander comp. (als ik geen machtigingen instel lukt dat wel) In het venster 'gebruikers of groepen selecteren' (via eigenschappen - beveiliging - toevoegen) kan ik alleen de lokale gebruikers selecteren. Onder de knop 'locaties' kan ik alleen de lokale computer zien en geen andere machines in het netwerk. Ik vermoed dat ik ergens een extra service of protocol moet inschakelen om daar het hele netwerk te kunnen selecteren maar ik weet niet waar ik moet zoeken. Kan iemand mij op weg helpen? Alvast bedankt. Aad PS op alle computers zijn dezelfde gebruikers met dezelfde wachtwoorden aangemaakt! 29-12-2002 Probleem is opgelost. Kwestie van verkeerde machtigingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...