Ga naar inhoud

thuisnetwerk en win98


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een thuisnetwerk in te stellen bestaande uit de volgende congiguratie. Micronet ADSL router, Belkin 5 poorts switch, Desktop Win 98, Desktop Win 95, Laptop Win 2000 Pro. Nu doet zich het volgende probleem voor. Vanaf de desktop met Win 95 kan ik beide andere machines bereiken, vanaf de laptop kan ik de desktop met win 95 zien en bereiken, maar de win98 alleen maar zien als naam en icoon daarna komt de melding geen toegang. Vanaf de desktop met win98 zie ik geen van beide andere machines. Vanaf al de drie machines kan ik internetten. Ik vermoed dat het probleem ergens in de win98 machine zit, maar waar???
Link naar reactie
[quote:34b8ba6425="Belg"]Ik wil het je wel allemaal uitleggen maar ik zal het aan [url=http://home.hccnet.nl/h.vosman/netwerk7.htm]Hans Vosman[/url] overlaten.[/quote:34b8ba6425] :roll: :roll: Dank je. In het algemeen betreft dit een Windows aanmeld probleem. Windows 95 is wat lastiger dan de latere versies. Wat ik vaak doe is onder Windows 95 opnieuw aanmelden. Als het daarna wel werkt, dan weet ik dat zeker. Meestal is dat ook oplosbaar. Oh ja, niet zichtbaar zijn onder Netwerk, dat zegt nog niet alles. Gewoon Computer zoeken via de zoekfunctie, of klikken op rechter muistoets op Netwerkomgeving. Soms is geduld ook effectief. Controleer overigens ook de bestandsdeling instellingen.
Link naar reactie
Het gekke is dat de desktop met Win 95 de beide andere machines kan bereiken en daar bestanden openen etc. De laptop met Win 2000 kan alleen de Win95 machine bereiken. Zoeken via de zoekfunctie heb ik gedaan, werkt niet. Voor wat betreft de bestandsdeling, er zijn verschillende partities van de harde schijf van de Win98 machine gedeeld. Voor wat betreft de aanmelding, gisteren heb ik een ander werkgroepnaam genomen en al de drie computers opnieuw aangemeld, geen ander resultaat. De gebruikte instellingen zijn: onder Client voor Microsoft netwerken geen NT domein geselecteerd en vervolgens de keuze voor “Aanmelden met herstel van netwerkverbindingen”. De werkgroepnaam is nu Thuiswerk en ieder computer heeft een eigen naam (als je daar gebruikersnaam mee bedoelt) Het IP adres is automatisch (wordt door de router aangewezen en met pingen reageren al de drie met een opvolgend nummer)
Link naar reactie
[quote:befcbc2022="Thuisnet"]De werkgroepnaam is nu Thuiswerk en ieder computer heeft een eigen naam (als je daar gebruikersnaam mee bedoelt) Het IP adres is automatisch (wordt door de router aangewezen en met pingen reageren al de drie met een opvolgend nummer)[/quote:befcbc2022] Nee, maar dit beantwoordt de vraag wel gedeeltelijk. De gebruikersnaam is de naam die gebruikt wordt bij het opstarten van de computer. Omdat je Microsoft Client gebruikt, zal er altijd een gebruikersnaam met wachtwoord worden gevraagd. Ik neem aan dat je bij de aanmelding wel een wachtwoord gebruikt en anders gewoon op OK klikt of op Enter drukt? In ieder geval hoop ik dat je geen Annuleren o.i.d. uitvoert. Als je op de Windows 95 machine in ieder geval jezelf kan zien, dan is het netwerk van die kant okay. Als je de rest kan zien dan is het helemaal mooi. Ik gebruik voor de primaire netwerk aanmelding in het algemeen 'Microsoft Family'. Dit omdat ik op Windows 95 geen gebruikersnaam/wachtwoord wil invullen. Oh ja, WIndows 95 draait bij mij minimaal op IE4.
Link naar reactie
:D :D :D Het is gelukt. Tussen de drie genoemde pc´s is nu uitwisseling van bestanden etc. mogelijk. Ik denk door twee dingen te doen. 1. Het aanmaken van een nieuwe gebruiker op de Windows98 pc en 2. Op deze pc in Norton Internet Security de personal firewall in te stellen, zodat de IP adressen van de andere PC´s toegang verleend wordt. Blijft wel de vraag waarom vanaf de PC met Windows95 al direct toegang werd gekregen ondanks de firewall? Alle mensen die meegedacht hebben bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...