Ga naar inhoud

"Internet delen", welke manier is het beste???????


anoniem

Aanbevolen berichten

He, Ik heb nu één pc op het internet (cabel). Ik gebruik daar Windows XP home en ME. We hebben thuis nog een p200 met windows 95 waar we ook op willen kunnen internetten. Hoe moet ik dit gaan doen? Ik heb thuis een 100/10 mbit 8-poorts switch. Ik heb gehoord dat je 2 netwerkkaarten in je pc kan doen, zodat je een gebruikt om kabelverbinding binnen te krijgen en de andere netwerkkaart om verbinding tussen de 2 pc's te maken. Ook zou ik een router kunnen kopen. Maar weet niet of dat nodig is. Er hoeven tenslotte maar 2 pc's op het internet te kunnen. Wat zijn de instellingen wat zou het handigst zijn. Dus zou mijn hoofdpc (amd athlon thunderbird 1ghz met 512 mb-ram) de host zijn. Wie helpt mij een goede keuze te maken? Word door het verdelen van het internet mijn verbinding ook trager en kan ik dan niet meer uploaden bij MSN? M@XXER PS: veel vragen, dat weet ik, als er iets niet duidelijk is wil het nog wel verder uitleggen
Link naar reactie
[quote:d581f95d01="M@XXER"]Ik heb nu één pc op het internet ([i:d581f95d01]k[/i:d581f95d01]abel). Ik gebruik daar Windows XP home en ME. We hebben thuis nog een p200 met windows 95 waar we ook op willen kunnen internetten. Hoe moet ik dit gaan doen? [b:d581f95d01]dit kan op twee manieren: A. Modem 'ombouwen' (er een zgn. Pro-modem van maken), je modem aan een hub zetten en daaraan dan weer je pc's B. Door één van je pc's als host te gebruiken. Je nieuwste is hierbij niet aan te bevelen omdat je dus én Windows XP én ME gebruikt.[/b:d581f95d01] Ik heb thuis een 100/10 mbit 8-poorts switch. Ik heb gehoord dat je 2 netwerkkaarten in je pc kan doen, zodat je een gebruikt om kabelverbinding binnen te krijgen en de andere netwerkkaart om verbinding tussen de 2 pc's te maken. Ook zou ik een router kunnen kopen. Maar weet niet of dat nodig is. Er hoeven tenslotte maar 2 pc's op het internet te kunnen. Wat zijn de instellingen wat zou het handigst zijn. [b:d581f95d01]zie boven, A lijkt mij het handighst, want een P200/win95 is een beetje te traag en als je als host én windows XP én windows ME wilt gebruiken, maak je het jezelf erg moeilijk[/b:d581f95d01] Dus zou mijn hoofdpc (amd athlon thunderbird 1ghz met 512 mb-ram) de host zijn. [b:d581f95d01]zoie boven, lijkt me niet verstandig[/b:d581f95d01] Wie helpt mij een goede keuze te maken? [b:d581f95d01]ik :p[/b:d581f95d01] Word[i:d581f95d01]t[/i:d581f95d01] door het verdelen van het internet mijn verbinding ook trager [b:d581f95d01]valt wel mee[/b:d581f95d01] en kan ik dan niet meer uploaden bij MSN? [b:d581f95d01]bij A kan je nog wel bestanden zenden, niet ontvangen; bij B is dit geen probleem.[/b:d581f95d01] [/quote:d581f95d01]
Link naar reactie
LOL :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: . Ik wist niet dat je in die teksten ook antwoord kon geven. Bedankt. Maar hoe "bouw" ik mijn modem dan om. Moet ik een utp kabel leggen tussen mijn modem en de switch (in welke poort moet ie daar dan in?) En welke instellingen dan? M@XXER PS: nogmaals sorry dat ik dat niet zag staan
Link naar reactie
kijk eens [url=http://www.bruring.com/nuke/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=1&page=1]hier[/url]. Hierna gewoon je modem aansluiten op je switch (cross of standaard UTP maakt niet uit), en daar sluit je je andere pc's dan weer op aan. Inbellen hoeft dan ook niet meer, en je modem dient ook als firewall (alleen binnenkomend)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...