Ga naar inhoud

Internet delen met Sitecom Router


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Sitecom xDSL/Cable Broadband Router 4S aangesloten op een computer die draait onder Windows XP Home Edition. Mijn ADSL abonnement is van HCCNet en ik heb een Alcatel Speed Touch Home ISDN modem. Ik heb alle kabels aangesloten volgens het boekje en na een moeilijk start kon ik de Router configureren. Daarvoor heb ik het IP adres van de LAN aansluiting (10.0.0.150) moeten wijzigen in 192.168.0.2. Het IP adres van de router is 196.168.0.1. De XP computer had ik daarna vrij snel op het Internet. Nu heb ik ook een tweede en derde computer op de router aangesloten. Deze draaien respectievelijk op Windows 98 en Windows 95. In deze computers heb ik in de TCP/IP eigenschappen van de netwerkkaart zo aangevinkt dat er automatisch een IP adres wordt toegewezen (zie http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_sitecom4s.asp). Op deze computers heb ik ook een MxStream inbelverbinding gemaakt met als Host name of IP adress respectievelijk 10.0.0. 138 pc2 en 10.0.0.138 pc3. Het lukt mij echter niet om de tweede en derde computer op Internet te krijgen. Gebruikersnaam en wachtwoord van de MxStream verbinding is dezelfde als de eerste computer. Als ik verbinding maak, krijg ik de tekst: Bezig met controleren van gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens krijg ik Fout 650 waarin staat dat de computer niet reageert op een netwerkopdracht en het advies de instellingen voor het type server bij de eigenschappen van de verbinding te controleren. Controle leert dat Softwarecompressie gebruiken en TCP/IP zijn aangevinkt. Bij de TCP/IP instellingen is aangegeven dat de server een IP adres en een naamserver adres toewijst. Verder is aangevinkt IP header compressie en Standaard gateway. Het is een heel verhaal, maar ik wilde zo volledig mogelijk zijn. Wie kan mij helpen de tweede en derde computer op Internet te krijgen? Wat doe ik verkeerd? Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
zoals de vorige spreker eigenlijk al aangaf lijkt de schakeling niet goed. het moet zijn : ADSL -> router -> computer 1 De andere computers hangen ook aan de router. Waarom wil je nog een inbelverbinding hebben ?? Of jegebruikt DHCP of je gebruikt vaste ip adressen. Het mengen van een 10.0 en een 192.168 adressen lijkt me niet echt goed. Hou ze allemaal in 1 segment.
Link naar reactie
Beste medenetters, dank voor de serieuze reacties, vooral die van Belg Ouwe rot en Polinski. Jullie reactie was zeer waardevol. Internet doet het! Eigenlijk had ik alles goed gedaan, alleen de bestaande inbelverbinding had ik moeten uitschakelen. Nadat ik dat had gedaan, kon ik meteen met alle computers die op de router zijn aangesloten het internet op. Nogmaals dank voor jullie hulp.
Link naar reactie
Hallo, ik ben ook maar een leek maar misschien heb je wat aan mijn instellingen per computer, alleen de ip adressen verschillen. Ik geef bij mijn internet-protocol (TCP-IP) het volgende op. IP adres: 195.168.2.100 (als voorbeeld en zal per computer verschillen) Subnet: 255.255.255.0 Standaard-gateway: 192.168.2.1 Voorkeur-DNS-server: 10.0.0.138 Groet, Ben W.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...