Ga naar inhoud

netwerk met XP prof en win 2000 prof niet aan de praat


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi, ten einde raad julli advies nodig voor het volgende aub. ik heb een laptop onder win2000prof(taal:uk)voor dagelijks gebruik op het netwerk op de zaak. netwerk geen probleem. thuis echter desktop met xpprof( taal:NL). een home kit gekocht van sitecom met hub 2 users want ik heb nog een pc beneden(win98seNL). kaart in de xp geinstalleed werkgroep het zelfde als de laptop ip adres ingegeven 192.168.1.1. hub aangesloten kabels er aan en pingen maar, gevolg: laptop zegt na pingen timeout dus ga ik er van uit dat dat goed zit. xp zegt echter direct na pingen van de eigen pc of laptop : fout 65. en vervolgens blijft het er bij. ik alle instellingsmogelijkheden van de wizzard geprobeerd maar niets werkt. alle schijven gedeeld enz. help help wie heeft hier een oplossing voor d.v.d Roland
Link naar reactie
Je moet bij win2000 prof bij users en groeps een nieuwe gebruiker aanmaken met hetzelfde wachtwoord en gebruikersnaam als de computer waarmee je je laptop mee wilt verbinden. En je moet natuurlijk wel goeie kabels hebben Als je een Hub hebt moet je Utp kabel hebben en als je geen hub hebt moet je Crosslink kabel aansluiten Sus6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...