Ga naar inhoud

netwerk win xp met win 95


anoniem

Aanbevolen berichten

wat meer detail over de configuratie [u:0a02ca24d7]xp[/u:0a02ca24d7] verbonden met internet via netwerkkaart en adsl modem tweede netwerk kaart is verbonden via hub met win 95 machine tweede netwerkkaart ip: 192.168.0.1 tcp/ip ingesteld delen internet ingesteld firewalls uitgeschakeld computernaam = robin [u:0a02ca24d7]win95[/u:0a02ca24d7] via netwerkkaart en hub verbonden ip 192.168.0.2 computernaam = alexander zoals ik al zei zie vanaf de xp machine in de verkenner alle bestanden op de win 95 machine andersom zie ik niks op dit moment kan de win 95 helemaal geen netwerk meer vinden. Als ik deze machine uitzet meldt hij wel dat er 1 gebruiker is verbonden Het vreemde is dat alles ooit wel perfect heeft gewerkt. (ook met blackice firewall) maar hoe ik dat voor elkaar heb gekregen en wat er tussentijds is verandert weet ik niet
Link naar reactie
[b:7e2b7b9ad7]Bij Xp moet je ff een nieuwe gebruiker aanmaken met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord net zoals je pc van Win95, Als het goed is moet het dan werken. Zoniet dan moet je bij je windows 95 pc ff dit instellen bij netwerkconfigutratie "Een IPadres verkrijgen van een server" Windowds Xp geeft dan een ipadres aan je win95 systeem. Als het dan nog niet werkt moet je bij je windows 95 systeem ff "winipcfg" uitvoeren en kijken welke Ipadres je hebt en dan alles goed ff bekijken bij WIndows XP. En kijk ff of je Werkgroep wel gelijk is, dit kan je bij xp wijzigen door bijDeze computer met de rechtermuisknop op eigenschappen te klikken. En dan het werkblad Netwerk.[/b:7e2b7b9ad7]
Link naar reactie
[quote:bf30fe90ec="Billybobje"][b:bf30fe90ec]Bij Xp moet je ff een nieuwe gebruiker aanmaken met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord net zoals je pc van Win95, Als het goed is moet het dan werken. Zoniet dan moet je bij je windows 95 pc ff dit instellen bij netwerkconfigutratie "Een IPadres verkrijgen van een server" Windowds Xp geeft dan een ipadres aan je win95 systeem. Als het dan nog niet werkt moet je bij je windows 95 systeem ff "winipcfg" uitvoeren en kijken welke Ipadres je hebt en dan alles goed ff bekijken bij WIndows XP. En kijk ff of je Werkgroep wel gelijk is, dit kan je bij xp wijzigen door bijDeze computer met de rechtermuisknop op eigenschappen te klikken. En dan het werkblad Netwerk.[/b:bf30fe90ec][/quote:bf30fe90ec] hij doet :D het bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...