Ga naar inhoud

WIndows XP prof (eng) en Win98se Internet delen.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ongetwijfeld is dit onderwerp al vaak behandeld en ik heb er ook al veel over gelezen, maar mijn probllem wordt maar niet opgelost. Ik heb een netwerkje tussen 2 pc's met server = xp en client is win 98 se. Ik kan bij beide pc's kijken wat er op staat, dus het netwerk werkt bijna correct. Ik kan alleen het internet maar niet gedeeld krijgen, althans, op de client kan ik niet internetten. Hmmz. Nu heb ik al gehoord dat ik een netwerkbrug/bridge moet hebben, maar ik heb dus geen idee of dit zeker moet en hoe ik er eentje kan maken. Wie o wie wil mij uitleggen wat ik moet doen om op mn client ook te kunnen internetten. Alvast bedankt voor jullie hulp, Gerbs
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Volgens mij moet je die netwerkverbinding gedeeld maken welke direct met het internet is verbonden, maar die andere netwerkkaart voor het thuisnetwerk niet gedeeld maken. Daarna zien de clients pas de netwerkkaart van het modem en kun je internetten vanaf de ander pc's. Laat overigens de "WIZARD Netwerkverbinding Maken" van XP los op de andere pc's, dan worden de TCP/IP protocollen voor het gewone netwerk automatisch bepaald. Als de andere pc een 98 is dan via internet-opties van het configuratiescherm naar verbinding en via instellingen de verbinding met internet via andere computer opnieuw instellen. Resumerend heb je dus 2 netwerkkaarten nodig, 1 voor het internet en de ander voor het netwerk; alleen de 1e gedeeld maken en nergens met proxy's en protocollen werken. Bij mij werkt het uiteindelijk allemaal prima met 3 pc's, 2 met XP en 1 met 98SE.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...