Ga naar inhoud

operation: D.I.G.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb met een paar vrienden van me operation D.I.G. (Daan Internet Gratis) gestart... Hierbij graven we een kabel dwars door ons kleine dorp van het ene huis naar Daan's huis... de afstand bedraagt ongeveer 130 meter (klein dorp ja) we zijn van plan om een HUB in de sloot te plaatsen, of is het toch verstandig als een HUB zuurstof krijgt? (dat is dan denk ik de vraag) of is deze actie gedoemd om te mislukken?? geef tips AUB (btw we zijn ongeveer 300 guldens kwijt aan kabels en de HUB) (als je je nog afvraagt hoe de HUB stroom krijgt: we leggen een kabel van 60 meter (schakeldraad) waar 9 volt doorheen gaat)
Link naar reactie
Moet in principe wel lukken, maar ler er wel op dat de kabels van hub --> computer niet langer zijn dan 100 meter, want anders krijg je storingen / het werkt helemaal niet. Je kunt ook eens kijken naar een draadloos netwerk. Je hebt wel draadloze netwerk kaartjes waar je een externe antenne op aan sluit en die een heel eind komen. Nadeel is wel dat het redelijk prijzig is. Meer informatie over wireless vind je in de C't van november 2001. Have fun digging!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...