Ga naar inhoud

Midnight Club II: GeForce WOW! Radeon 9800 Pro: afgrijselijk


Aanbevolen berichten

Een van m'n meest favoriete games van dit jaar (en mijn meest favoriete arcade racer ever!) is Midnight Club II, Ik heb het echt 'grijs' gespeeld de afgelopen maanden. Nu heb ik onlangs een nieuwe computer gekocht, o.a. om MCII met alle grafische opties aan te kunnen spelen. Ik heb dus een compleet nieuwe computer en ben nu overgestapt van een GeForce 3 Ti200 naar een Radeon 9800 Pro. Maar wat scherst mijn verbazing... MCII ziet er WAARDELOOS uit op die 9800 Pro! Het grote verschil zit 'm in hoever je kijkt. Als ik in de arcade mode de cruise opstaart in LA, dan begin je in de auto bij een tankstation en tegenover je zie je in de verte allemaal flats. Nou, met m'n GeForce zie je die flats haarscherp en duidelijk. Je ziet zelfs alles in de verte haarscherp en duidelijk. Maar met de 9800 Pro zijn die flats zowat helemaal gehuld in een bruine mist! Je ziet nog net de oplichtende raampjes! En achter die flats zie je helemaal niet meer! Al met al ziet het er echt VERSCHRIKKELIJK lelijk uit... :( Nu waren er al mensen die zeiden dat ze het zo'n lelijk spel vonden. Zou dat kunnen komen doordat al die lui een Radeon hadden...? Kan het zijn dat de ene kaart/driver een veel beter/mooier beeld geeft dan de ander? Ik ben ZWAAR teleurgesteld... Het is echt afgrijselijk. Patches zijn er niet. Info kan ik ook nergens vinden. Ik heb al zitten rommelen met het config file (daaar zat een entry 'distance' in) maar dat maakt geen ene moer uit. Dus nu heb ik een prachtige computer (alle andere games zijn er echt STUKKEN op vooruit gegaan) maar nu kan ik m'n favoriete arcade racer niet spelen. Nou ja, het kan wel, maar het is echt TE lelijk... Weet iemand hier toevallig een oplossing voor...? Of kan iemand bevestigen dat MCII met een 9800 Pro een en al bruine mist oplevert...? :'(
Link naar reactie
Dus staat ie goed. Maar niet opgeven! Miss valt er toch nog wel wat te redden. Ik zal wel ffjtes wat voor je proberen te zoeken. Ik kwam net wat tegen, en miss dat het aan je DirectX versie ligt. Welke versie van DirectX heb je? En ook dit kwam ik tegen: [url=http://www.computerhilfen.de/hilfe_11_11306.htmll/]klik.[/url] Miss dat je daarmee verder kunt komen.
Link naar reactie
Op die site die is je gaf stond ook nog dit: [b:4ad053457b]probierts doch mal mit dem anpassen vom options.cfg im ordner userdata .... grafikkarten die kein enviroment mapping unterstützen starten das spiel mit dem genannten fehler ... also enviroment mapping AUS fullscreen effects AUS[/b:4ad053457b] Kijk eens of [u:4ad053457b]Enviroment Mapping[/u:4ad053457b] aanstaat. Miss dat dat het probleem is.
Link naar reactie
[quote:b8ac0bd6af="hellogoodbye"]DirectX 9.0b. En die heb ik nodig ook, dus... De link leverde niets op. Bedankt voor de hulp tot zo ver, trouwens! :)[/quote:b8ac0bd6af] Die kan je ook gewoon bij Microsoft downloaden. En zoals onze Geest zegt ook je mbo drivers update. Simpel regeltje als je games geen goede kleuren hebben en zo. Update je videokaart drivers, update je mobo drivers en update directx. Dan breng je evt patches vd game aan. Anders wil ik die 9800 van je wel hebben :wink:
Link naar reactie
[quote:609a441b93="hellogoodbye"]DirectX 9.0b. En die heb ik nodig Anders wil ik die 9800 van je wel hebben :wink:[/quote:609a441b93] Volgens mij wil jij alleen die videokaart hebben of heb ik dat nou mis? Grappie. Maar patches zijn er nog niet van het spel. Dat zei hij al in zijn beginpost: k ben ZWAAR teleurgesteld... Het is echt afgrijselijk. [b:609a441b93]Patches zijn er niet.[/b:609a441b93] Info kan ik ook nergens vinden. Ik heb al zitten rommelen met het config file (daaar zat een entry 'distance' in) maar dat maakt geen ene moer uit
Link naar reactie
Voor alle duidelijkheid: m'n computer is pas twee weken oud. Ik heb ALLES er helemaal spliksplinternieuw opgezet dus natuurlijk ook ALLE laatste drivers van ALLE mogelijk apparatuur! Het lijkt er gewoon op dat er problemen zijn met ATI-kaarten. Degene die het spel nooit op een GeForce hebben gezien, weten gewoon niet beter. Op zich loopt het allemaal vlot maar het ziet er echt stukken minder uit. Balen. Patches verwacht ik ook niet: daarvoor is het spel al te oud. Gewoon vette pech. Erg jammer, omdat dit een van de twee games was waar ik die computer voor heb gekocht. Nou ja, ook wel voor meer, maar ik had me er erg op verheugd! En nu vind ik er geen ene *&#^$ meer aan... :(
Link naar reactie
je hebt de catalysts gedownload... ga dan eens naar je configscherm, naar beeldscherm, naar tabje ''instellingen'' dan naar knopje rechtsonderin ''geavanceerd'' heb zelf Omega drivers, en die hebben andere tabbladen dan de cats.. maar ik dacht dat er wel een tab genaamd ''direct3d zal staan, anders allemaal even bij langs lopen.. zet anti-aliasing eens op 4 en anisotropisch filteren eens op 8 dan toepassen, en opslaan, en probeer het dan nog eens....
Link naar reactie
Dank je, maar dat heb ik ook al gedaan (ik draai alles op 4xFSAA en 8xAF). Ik heb ook andere combinaties geprobeerd, alles aan, alles uit, het ene aan, het andere uit, het maakt allemaal geen verschil. Ik denk toch echt dat het gewoon aan de ATI kaart ligt: die reageert anders dan een GeForce, zal ik maar zeggen. Denk ik. Jammergenoeg.
Link naar reactie
Nee, niks, alles standaard. Niets geen vreemde software op de achtergrond. Alle andere games draaine gewoon goed. Alhoewel... ...ik heb toch steeds meer het idee dat er duidelijk verschil zit tussen hoe nVidia en Ati DirectX implementeren. Zo werkt bij sommige games de FSAA gewoon niet op een Ati (MCII en Splinter Cell). Ze doen hun werk toch anders. En dat zie je dus echt wel terug in (sommige) games. Jammergenoeg...
Link naar reactie
Ik ken dit spel wat jij speelt zelf niet maar als het werkelijk een video kaart probleem is hoort dat wel op de site van dat spel iets over te staan. Vraag het aan de helpdesk van de software developer of die iets weet. Nog één laatste opmerking. Als je jouw drivers hebt geupgrade is het een goed idee om directx opnieuw te instaleren.
Link naar reactie
[quote:dcf7823c8a="hellogoodbye"]...ook al de nieuwste drivers (3.10). Met 3.9 was het overigens niet beter...[/quote:dcf7823c8a] Ik weet niet of het enig nut heeft, maar in de lijst van verbeteringen van Catalyst 3.8 staat dat Midnight Club 2 is verbeterd ([url=http://www.tweakers.net/meuktracker/4838]hier[/url] en [url=http://www.techspot.com/drivers/index/file/information/2255]hier[/url] na te lezen). Misschien werkt het wel met die drivers?? Want nieuwere drivers waren toch niet altijd betere??
Link naar reactie
Ik heb de devs gemailed en kreeg dit antwoord: There is a known issue with certain ATi drivers causing this problem. Usually, updating to the latest drivers and upgrading Direct X resolves this problem. Nou, dat is dus NIET het geval. Ik heb drivers 3.7 t/m 3.10 geprobeerd en allemaal bruine mist. De ellende is: als ik het spel nooit op een GeForce had gezien, had ik niet beter geweten... Ik heb overigens niet het idee dat het spel nog actief ondersteund wordt, dus het is gewoon jammer: over en uit. Niets aan te doen. :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...