Ga naar inhoud

NFS Porsche 2000 hangt met Radeon 9000


Aanbevolen berichten

Daar gaan we weer: het kereltje dat naast me woont heeft een AMD2000+ met daarop Win2000 en het lukt maar niet om Porsche Unleashed te spelen (dus we kunnen nog steeds niet tegen elkaar racen :evil: ). Het spel blijft hangen bij het opstartscherm. De (lelijke) introfilm verschijnt al niet eens. Nu het gekke, een aantal maanden geleden hebben we het ook al geprobeerd, op zijn oude computer, en toen trad daar precies hetzelfde probleem op! Het enige stukje hardware dat van die oude pc nu in zijn nieuwe zit is de videokaart, een Sapphire Radeon 9000 met 128 Mb. Zodoende denk ik dat het probleem daar iets meet te maken heeft. We hebben de Catalyst 3.9 drivers voor Win2000/XP geinstalleerd... Andere spellen, zoals bijvoorbeeld WarCraft 3, doen het dan weer wel. Ik heb overigens zelf een PIII-800 met een Gigabyte Radeon 9000Pro2 en daarop gaat het prima, dus dat is wat vaagjes allemaal. Is dit probleem bekend en heeft iemand misschien een oplossing ervoor?
Link naar reactie
Misschien ligt het gewoon aan windows 2000? Staat niet bekend als het meest compatible game platform! Tenzij je natuurlijk zelf ook windows 2000 gebruikt, dan ligt daar het probleem niet. Heb je verder de originele versie? Gekopieerde CD's en cracks e.d. willen ook nog wel eens voor haperingen zorgen. Oh en probeer anders eens even jouw videokaart in zijn systeem! Als het goed is kun je ze zo omwisselen (zelfde drivers toch?). Mocht het spel dan nog vastlopen dan ligt het niet aan zijn Radeon.
Link naar reactie
Voor zover ik weet, draait die versie van NFS niet op Win2000. Ik kan geen concrete links geven, maar tijdens een zoektocht van mij om dit probleem op te lossen (ook win2k & nfs p2k), kwam ik niet verder dan het vinden van mensen met hetzelfde probleem zonder ook maar enige oplossing ... helaas. Mocht er wel degelijk een oplossing voor zijn, dan hoor ik het graag!
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga denk ik die videokaart wel eens omwisselen. Misschien kom ik daar vandaag of morgen nog wel aan toe. (Overigens heb ik zelf nooit een driver-upgrade gedaan; op mijn eigen PC staan gewoon de drivers die op het CDtje stonden dat ik bij de kaart kreeg). Volgens mij had hij op zijn vorige PC -toen we dit spel hebben geprobeerd- WinXP staan. (Vraag me niet waarom hij nu op zijn nieuwere en (dus) snellere PC ineens Win2000 gebruikt; zijn kennis van PC's is ehm... "tamelijk beperkt" :-? , ook al beweert hij het tegenovergestelde... Vaak is het zeer irritant communiceren met zo'n eigenwijs kereltje, maar waarschijnlijk kent iedereen wel van dat soort types. Ik vraag me dan ook af waarom ik al deze moeite neem om hem te helpen. Wellicht wil ik hem alleen maar inmaken met dit spel hahaha 8) ). Als ik meer weet en/of de wisseltruuk met de videokaarten heb gedaan, dan laat ik het wel weer horen.
Link naar reactie
[quote:a15b43f4d5="AoM"]Het ligt niet aan he videokaart zoals eerder genoemd maar aan windows 2000, daar draait hij namelijk niet onder. Bij mij werkte het als ik het bestand gimme.dll verwijderde uit de nfs directory.[/quote:a15b43f4d5] Een betere oplossing voor NFS PU onder Win2000 of WinXP stond [b:a15b43f4d5][url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=107590]hier[/b:a15b43f4d5][/url] al :wink: BTW De mooiste add-on cars voor NFS Porsche vind je [b:a15b43f4d5][url=http://www.nfs-racer.4players.de:1054/search.php?q=NEChris&r=12&game=&sprache=e]hier[/b:a15b43f4d5][/url] (2 pagina's) :wink: :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...