Ga naar inhoud

problemen om 'n game online te zetten vanuit netwerk


Aanbevolen berichten

ik heb 'n klein netwerkje router-pc (winxp pro) en client-pc (win2000 pro) het spel wil ik online zetten vanuit de client-pc hoe kan ik de game cfg bestanden zo maken dat spelers van buiten naar de client-pc worden geleid? firewall ZoneAlarm op beide pc's dus 'n speler komt binnen via mijn isp ip en wordt dan gedirigeerd naar mijn client-pc dmv intern ip mijn dank
Link naar reactie
Je moet de poorten open zetten die de game gebruikt op het internet. Je router pc moet alles kunnen doorsturen naar je cliënt pc. Ohja, je modem van bijvoorbeeld ADSL moet ook de requesten van buitenaf kunnen doorsturen. Ik heb dit opgelost door in te stellen dat een server staat op het ip van de router. De router bij mij stuurt dan de requesten door naar de server die in de DMZ staat.
Link naar reactie
ff voor de duidelijkheid ik gebruik geen (hardware) router mijn pc1 (met winxp) fungeert als router en pc2 is dus de client (waar ook het spel op staat) het opzetten van 'n ftp-server kan ik volgen maar het online zetten van 'n spel als dit schijnt iets ingewikkelder te zijn dit spel gebruikt poort 8000 en wat ik ook heb ingesteld tot nu toe, het is me niet gelukt bereikbaar te zijn van buiten het LAN binnen het LAN is 't geen probleem, maar daar heb ik niets aan ;) kan ik ivm met die requesten van buitenaf nog iets aan m'n @home internet kaart instellen?? en wat is DMZ? :roll: PS: ik vraag me toch wel af, nu dat hele router-gebeuren steeds meer gebruikt gaat worden, of dat het einde betekent van het online zetten van spellen? dat zou niet erg logisch zijn of wel?
Link naar reactie
Jou server pc werkt ook als een soort router, dus alles wat je met een router kunt zou je ook kunnen doen met je server pc'tje. DMZ staat voor demilitarized zone. Ik heb de server in dat ip gebied staat zodat ik geen extra poorten hoef open te zetten. Alle requesten waar de router geen raad mee weet stuurd ie dus naar het ip in de DMZ. Dat werkt dus ongeveer hetzelfde als poorten open zetten + doorsturen. Je moet denk ik eerst ook je @Home modem instellen: Staat er ergens in de instellingen iets over "Default Server" of iets in die buurt? Als je die hebt moet je daar het ip adres invullen dan je @Home modem geeft aan je server pc. Schema misschien handig voor jou: internet ip van jou -> @home modem -> server pc -> cliënt pc via je internet ip komt een request binnen. je @Home modem moet het wel toelaten dat een request wordt doorgestuurd. op je @Home modem moet de Default Server worden ingesteld op het ip dat je server pc van het modem krijgt. je server pc moet alle soorten requesten kunnen doorsturen naar je cliënt pc, dat doe je dus met poortmappen of DMZ (dat laaste vind ik het makkelijkste). op je cliënt pc moeten alle firewalls zijn uitgeschakeld, of goed zijn ingesteld (over instellen weet ik niks van, want wij thuis doen niet aan die zooi :lol: ) Ik hoop dat je hier wat van snapt, en anders zou ik het proberen wat makkelijker uit te leggen :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...