Ga naar inhoud

Kun je playstationspelletjes op je schijf kopieren ???


Aanbevolen berichten

[quote:63ea247d28="SurfDude"]Speedy heeft het [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=689800&]vorige topic[/url] over dit onderwerp gesloten, dus ik denk dat deze wederom op slot moet.[/quote:63ea247d28] Na beraad met andere mods is besloten dat dit topic open kan, omdat er niet naar illegale dingen wordt gevraagd. Bij deze is het topic dus weer geopend.
Link naar reactie
aan ouwe rot, thanks voor u antwoordje, ik heb alchohol 120% geinstalleerd, als ik nu een playstation spel in mijn cd-driver steek wil ik deze kopieren naar mijn harde schijf (zo moeten mijn kids niet steeds het cdrom insteken) wanneer ik deze dan kan kopieren naar mijn harde schijf kan ik deze open via mijn epsxe .......... bv onder run ISO of run ps-exe, nu doen we dat via run CDROM, kan je me verder helpen ........ Greezzzzzzzzzzzz
Link naar reactie
[b:eeddf347ad]Maken image (overzetten cd -> hd):[/b:eeddf347ad] Dit kan met de wizard "image maken" in het menu linksboven, dit wijst zich vanzelf. In principe hoef je alleen de drive waarin het origineel zit en de locatie op je hd waarop die het spel moet opslaan in te geven. [b:eeddf347ad]laden image:[/b:eeddf347ad] Als het goed is zie je in alcohol naast je gewone cd-drives ook een virtuele drive staan. Het is nu gewoon een kwestie van de gemaakte image naar deze drive te slepen en hij wordt geladen. Op dit moment heb je hetzelfde effect als dat je het originele spel in de drive hebt zitten en zou je het spel op de gebruikelijke wijze via je emulator moeten kunnen benaderen (onder voorbehoud kopieerbeveiliging in het spel!). Ik weet niet hoe een psx-emulator werkt, maar mogelijk dat je hier nog wat in de instellingen moet wijzigen. De virtuele drive heeft namelijk een andere letter dan je reguliere cd-romdrive. /offtopic: heb ik een nieuwe avatar met witte baard, en ziet men me gelijk voor oude rot aan. :wink:
Link naar reactie
Dat kan ja, het wordt ook wel gebruikt om spellen te patchen etc. En er is niet illigaals aan aangezien je een back-up maakt van je eigen duur betaalde software. En een maker van een spel zal niet moeilijk doen over patches etc. En je hebt voor de software betaald, al stop je het in een broodrooster, wat je er mee doe is aan jouw. kijk eens op [url]http://www.pesinsight.com/editing/tutorials.shtml[/url] is van PES3 fan-site waar in ook het patchen van PS2 wordt uitgelegd maar ook net iso-cue gedeelte.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...