Ga naar inhoud

Playstationspellen voor op de PC spelen


Aanbevolen berichten

Dat is inderdaad (nog) niet mogelijk naar mijn beste weten. Er zijn wel emulators die spellen van consoles voor de pc speelbaar maken, maar ik denk dat die er voor zulke nieuwe consoles nog niet zijn. Er zijn echter wel spellen die zowel op een console als pc uitkomen. (met soms de nadelege gevolgen van dien. (DeusEx2)
Link naar reactie
Het idee klopt wel, maar het is hetzelfde wanneer je bv. een cd voor de Macintosh op de pc wilt lezen. De data van het programma is op zo'n manier geprogrammeerd en benaderbaar dat een ander systeem er niet mee overweg kan. Zie het maar zo, je krijgt een boek in het zweeds voor je, je kunt wel kijken, maar weet niet wat je leest. Talar du Svenska också?
Link naar reactie
[quote:ccde0a79c5="The_Dude"]Het idee klopt wel, maar het is hetzelfde wanneer je bv. een cd voor de Macintosh op de pc wilt lezen. De data van het programma is op zo'n manier geprogrammeerd en benaderbaar dat een ander systeem er niet mee overweg kan. Zie het maar zo, je krijgt een boek in het zweeds voor je, je kunt wel kijken, maar weet niet wat je leest. Talar du Svenska också?[/quote:ccde0a79c5] De onderkant van zo'n Playstation CD is toch zwart? heeft dat er niks mee te maken? Was dat laatste nouw of je Zweeds spreekt?
Link naar reactie
[quote:3f357250b0="The_Dude"]Het idee klopt wel, maar het is hetzelfde wanneer je bv. een cd voor de Macintosh op de pc wilt lezen. De data van het programma is op zo'n manier geprogrammeerd en benaderbaar dat een ander systeem er niet mee overweg kan. Zie het maar zo, je krijgt een boek in het zweeds voor je, je kunt wel kijken, maar weet niet wat je leest. Talar du Svenska också?[/quote:3f357250b0] Jag talar Svenska! Jag e egentligen halv-Svensk (min mama e Svenska, papa Holländska) och bor i Holland...
Link naar reactie
[quote:68d50754c5] ja, ok, maar in welk opzicht verschilt een playstation nou van een normale computer dan? De informatie die op de cd staat, moet toch ook met een (soort) cd-rom speler te lezen zijn? [/quote:68d50754c5] een ps cd verschilt weinig. je zou em kunnen lezen.. alleen kan je helemaal nix met de bestand als je een emulartor gaat draaien dan wordt de ps1 (of 2) ge-emuleerd maar vergeet dan niet dat je een giga snel systeem nodig hebt... om een ps2 goed te kunnen emuleren wordt een 2 gig aanbevolen met een videokaart a la ati 9800 pro en een zwik intern geheiugehn (volgens mij >512MB)
Link naar reactie
PS2 DVD of CD is inderdaad wel te lezen, voor bijvoorbeeld de PSX is wel een emulator uitgekomen (Bleem!), maar zoals door The game al aangehaald zijn de huidige systemen nog niet in staat om de PS2 te emuleren. Het klinkt vrij krom dat zo'n simpele console niet fatsoenlijk (er zijn wat beta's) op je monster PIV met Radeon 9800 te emuleren is, maar bedenk dat een PS2 maar 1 ding hoeft te doen en dat is games afspelen, waarbij die games geprogrameerd zijn om op 1 vooraf vastgestelde set hardware te draaien. Dit kan dus zeer optimaal geprogrameerd worden, een emulator moet dan met zoveel zaken rekening houden dat dit nog niet mogelijk is met de huidige hardware (correct me if i'm wrong, maar bij mijn weten is een PS2 emu nog niet verder dan beta fase)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...