Ga naar inhoud

Hoeveel bandbreedte gebruikt een online spel nouw eigelijk?


Aanbevolen berichten

ik heb een programma op mijn computer die laat zien hoeveel kb up en down hij via het netwerk verstuurt alsi k niks met inet doe en allen met het spel kan ik alt tab naar windows en in dat progie kijken wat hij send en reseaved via netwerk en das dan zo gezien dat progie is smart bar xp das een lekue balk in je win xp met allemaal handige tools
Link naar reactie
Met online gamen is de snelheid van het downloaden en uploaden niet erg belangrijk. Met een isdn modem is al prima te spelen. Wat belangrijk is, is de ping (reactie tijd van je internetverbinding). Als deze te hoog ligt gaat alles schokkerig etc. Daarom doen adsl verbindingen het op dit gebied vaak beter, kabel heeft vaak een wat hogere latency = ping = vertraging. Waar je dus vooral op moet letten is dat er verder niet gedownload en vooral geupload wordt door andere gebruikers in je eventuele netwerkje thuis. Want dan stort je ping helaas in :(
Link naar reactie
gezien het dataverbuik maakt het wel uit wat je upload snelheid is, als je maar 6 kbps (adsl lite) kan verbuik je dus ook niet meer, maar heb je kabel (12 kbps) dan verbruik je 12 (6 ipv 8 en 12 ipv 16 effetief). Sof2 servers kun je runnen voor 8 man met kabel, maar wil je toch een wat betere server neem dan adsl bij demon ofzo. Ik heb nu 64 kbps (+/- 55 effectief) upload en kan server runne voor zoveel mensen als ik wil. (18 is max geweest maar dat is te druk voor de levels).
Link naar reactie
[quote:2a72c93925="Empty-V"]Ik zit met een kabelverbinding, download 4Mb/sec upload 128kb/sec, en ik kan gerust een SoF2-server runnen voor 24 man, als er niets anders bandbreedte aan het stelen is. Als ik bv twee uur game, verbruik ik in totaal zo'n 100Mb of zo...[/quote:2a72c93925] Kb ja niet KB zit nogal verschil in, een kabelverbinding heeft een maximale upload van 16 KB/ps (dat is 128 Kbps) In gekke termen is mijn verbinding dus 1024/512 maar normaler is te zeggen dan je 126/64 hebt.
Link naar reactie
[quote:9a601a4c7f="Empty-V"]sja, nooit goed meegeweest met KB en kB en Kb en kb en zo... ;-)[/quote:9a601a4c7f] hehe, ja wordt er soms ook echt ziek van, was pas een gast die helemaal blij was dat hij een nieuw download programma had dat meteen meet 400 kilobyte per seconde begon te downloaden, bleek het dus gewoon kilibit te zijn :P . sof2 24 man lijkt me niet, na 8 man gaat ie toch echt laggen :wink:
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden. (Niet voor de bijdehandte: "Zoek en gij zult vinden.." antwoorden!) Maar jullie hebben het over server runnen, hoe bedoelen julie dat? Een game hosten? Het gebeurt tocg eigelijk allemaal op de hoofdserver van de spel maker? Dan zou ut dus meer uitmaken of de host een lagere ping heeft dan dat hij een speler is.... RAAR! :o ]
Link naar reactie
[quote:39721687b0="General X"]Bedankt voor de antwoorden. (Niet voor de bijdehandte: "Zoek en gij zult vinden.." antwoorden!) Maar jullie hebben het over server runnen, hoe bedoelen julie dat? Een game hosten? Het gebeurt tocg eigelijk allemaal op de hoofdserver van de spel maker? Dan zou ut dus meer uitmaken of de host een lagere ping heeft dan dat hij een speler is.... RAAR! :o ][/quote:39721687b0] denk je serieus dat ravensoftware 1100 servers runt? En dat EAgames 2000 BF1942 servers runt? Nee bij een spel worden meestal een paar server gerunt door de develloppers de rest wordt gerunt door vrijwilligers (ik) en door bedrijven die er geld mee proberen te verdienen (tussen de 50 en 10 euro per 3 maanden voor een clanserver),
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...