Ga naar inhoud

Linux games


Aanbevolen berichten

Linux is over het algemeen geen game platform, hoewel wel steeds meer fabrikanten hun spellen ook voor Linux ontwikkelen geeft Windows toch nog steeds de voorkeur voor gaming. Ik weet verder niet hoe het zit met de ondersteuning van gfx drivers voor je videokaartje dus kan ook niks zeggen over eventuele prestatieverschillen. Maar volgens mij zit dat wel goed. Maar zoals Roy al zegt, als er een specifiek spel is dat wel onder Linux werkt wat je vrijwel alleen maar speelt dan kan het een optie zijn.
Link naar reactie
Ik wilde het ook eens testen, ben nooit ver gekomen. Had er al geen zin meer in toen ik erachter kwam dat er geen Linux drivers zijn voor mijn netwerkkaart en in elkaar geknutselde drivers niet aan de gang kreeg. :cry: Het is dus gewoon iets van; bij de een werkt het perfect en bij de ander helemaal niet. Is maar 1 manier om erachter te komen welke van de 2 bij jou van toepassing is. :wink:
Link naar reactie
[quote:c0373b1032="sv119"]Nog meer mensen met goede of slechte ervaringen met Linux games?[/quote:c0373b1032]Ik heb nog nooit geprobeerd games onder Linux te spelen... daar heb ik Windows voor. Linux gebruik ik voor alle andere dingen (game nauwelijks, dus linux draait bij mij vaker). Als je wilt gamen, gebruik dan gewoon Windows. Ook ben ik niet altijd heel erg blij met Windows, gamen is het enige waar het goed voor is.. Jochem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...