Ga naar inhoud

Time Commanders : wargame als spelshow ...


Aanbevolen berichten

De BBC is sinds vorige week bezig met een nieuw programma op tv. Wat heeft dit met hier te zoeken ? Men gebruikt de laatste versie van de 'Total War'-engine om grote gevechten uit de oudheid na te spelen. Vorige week was er een gevecht van Hannibal vs Romeinen (die zowel door het team als in de geschiedenis werd gewonnen dor 'Hannibal'). Deze week was het een slachting van de Romeinen door de Britse stammen ... terwijl in het echt de Romeinen hadden gewonnen. In tegenstelling tot de vorige versies (Shogun & Medieval) van deze engine zijn de legereenheden nu volledig in 3D. Je zou het kunnen zien als een demo van [url=http://www.totalwar.com]Rome : Total War[/url] ... Het zou me dan ook niks verbazen als de scenario's ook in het spel zelf na te spelen zullen zijn. Meer info over de show vind je hier : http://www.totalwar.com/time.htm
Link naar reactie
Jafo ik heb inderdaad beide afleveringen gezien en ik moet zeggen ik vind het een te gek programma ze zouden zoiets ook hier in Nederland op de buis moeten brengen. Ik vond het trouwens echt lachwekkend gisteren hoe de romeinen (aangevoerd door de kandidaten terwijl de britse stammen door de computer werden aangevoerd) tactisch zo ongelovelijk slecht waren. Het was gewoon een aanfluiting. helemaal toen ze hun veilige plek boven aan de berg verlieten om zo een veel bredere vallei in te gaan iets wat je nooit moet doen als je outnumbered bent (in dit geval 6:1 dus 6 britten op 1 romein). Ik kijk al uit naar de uitzending van volgende week :D
Link naar reactie
Hun ondergang begon al aan het begin omdat ze geen duidelijk plan wilden maken. Bovendien hadden de twee mannen een te grote bek (vooral die tuinman ... ), terwijl de vrouwen nauwelijks aandacht kregen ... Daarnaast had ik het idee dat ze de verdeling van het leger slecht hadden gedaan. In deel 1 had 1 luitenant de paarden en de andere het voetvolk. Deze tweede groep had het commando over de boogschutters & voetvolk verdeeld en daarnaast leek men de paarden vergeten te zijn ... Het bewijst maar eens te meer dat je een goed plan en duidelijke commando-structuur helpt. Ik ben benieuwd naar het spel zelf en de volgende shows :) // off-topic .. De BBC heeft gewoon goede shows, daar kunnen we hier in Nederland niet tegenop. Ook de 'kwis' QI later op de avond was weer briljant ...
Link naar reactie
er is een programma dat al jaar geleden is aangekondigt in de tvgids van de telegraaf ("Weekend"). Volgens dat bericht zou het waarschijnlijk ook wel in nederland op tv komen. Hierbij zou iedere speler zijn eigen vechtmonsters hebben en zullen er voorrondes op internet zijn. De eindgevechten zullen in 3d op tv te zien zijn. (engeland idee)
Link naar reactie
Dat was (alweer) de BBC ... wat ervan terechtkomt is maar de vraag, want men wilde ook al eens UT voor een spelprogramma gebruiken. Daarnaast hebben ze naast een BBC3 tegenwoordig ook een digitaal kanaal, dus het kan best zo zijn dat het al lang uitgezonden wordt. Overigens betwijfel ik of er uberhaupt zoiets op de Nederlandse tv te zien zal zijn. Behalve wat domme spelletjes met bekende Nederlanders of wat doodsaaie kenniskwissen wordt hier niks op dit gebied uitgezonden. Zelfs 'Robot Wars' en 'Dit was het nieuws' zijn stukken saaier en droger dan de originele britse voorlopers. :( /// ----- Voor diegenen die het gemist hebben : Timecommanders is te zien op BBC 2 om 21:00 GMT (22:00 voor ons dus)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...