Ga naar inhoud

Half Life 2


Aanbevolen berichten

Het zou me niks verbazen ... de minimum eisen van de nieuwe spellen liggen al in de buurt van een 800 MHz cpu. Ik denk dat dat bij HL2 niet veel anders zal zijn. Bovendien geldt meestal dat die 'minimale eisen' meestal maar een sprookje zijn. Als je een en ander 'speelbaar' wilt hebben zul je meestal toch een veel beter systeem moeten hebben ... (ie : begin maar met sparen voor een nieuwe pc als ie maar net aan de eisen voldoet ;))
Link naar reactie
[url]http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/stores/detail/-/videogames/B00009ATWC/system-requirements/ref=ed_tec_dp_2_1/026-4574433-5606004[/url] [quote:0002b409ad="amazon.co.uk"]System Requirements Windows98/2000/Me/XP 700MHz processor 128MB RAM DirectX 6.0 or higher compatible graphics card/accelerator[/quote:0002b409ad] Maar zoals JaFO al zei: verwacht niet dat je het spel met zulke specs lekker kan spelen...
Link naar reactie
*hmm* Amazon is wel de laatste site die ik zou vertrouwen qua data over het spel. Ik heb het idee dat het HL2 qua eisen wat lichter zal zijn dan D3 ... maar niet zo heel veel lichter. 2 GHz cpu / 128 Mb RAM / DX 8 kaart met 64 Mb of beter (oftewel GF3 of beter) Lijkt me een redelijk 'standaard' systeem op dit moment ... met minder zul je volgens mij zeker in de problemen komen. Hoe erg ligt maar net aan het belang dat je hecht aan alle grafische truukjes en je gemiddelde framerate in het spel.
Link naar reactie
[quote:7068c6d590="JaFO"]*hmm* Amazon is wel de laatste site die ik zou vertrouwen qua data over het spel.[/quote:7068c6d590] Amazon is niet de enige site waar ik het heb zien staan... Onder andere [url=http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=50015]hier[/url] staat het ook (een beetje verborgen in het artikel). Quote van die site: [quote:7068c6d590]Rather fortunately, Valve has set the base minimum at PIII 700, with a DX6-compatible graphics card, although God help you if you're thinking of doing the game any justice at that level. A rather more realistic 'optimal' target has been set at a GeForce 4-equipped P4[/quote:7068c6d590] Maar inderdaad zijn die systeemeisen niet serieus te nemen als je hem een beetje mooi en vloeiend wil spelen... :wink:
Link naar reactie
Gezien de manier waarop nVidia heeft gegoocheld met de 3Dmark-uitslagen van hun kaarten heb ik daar geen vertrouwen in. Bovendien is 3dMark'03 niet meer afhankelijk van je systeem ... Dus dan ben je beter af met een opmerking als 'Dx8-compatibele kaart' // -- Gezien de tijd die er bij HL1 tussen de demo en release zat is de demo geen optie als je het spel 'meteen' wilt kunnen kopen. En gezien de hype rond het spel denk ik dat men verwacht het spel ook zonder de demo te kunnen verkopen ... (de meesten zijn dom genoeg om daarvoor te vallen :() Beter wachten op de echte reviews en de officieele demo dus. :(
Link naar reactie
[quote:6e3a1f12a8="mordradead"]ze moeten gewoon de 3d mark scores erop zetten, is volgens mij wat duidelijker (op een niet overgeklockt systeem natuurlijk) maar meestal gewoon de minimun systeem eisen x2 8)[/quote:6e3a1f12a8] Bij max payne deden ze dat, 01 scores bij de sys req's. Niet verwonderlijk, want die gebruikte dezelfde MaxFX engine als Max Payne. Bij dingen als HL2 wordt je daar niet wijzer doordat het een hele andere engine is, en je dus geen resultaten vergelijken kan.
Link naar reactie
[quote:5a9272a253] Valve Software wants to make sure you get only as much of Half-Life 2 as you want to play... [/quote:5a9272a253] Ik denk dat ze bedoelen : [quote:5a9272a253] Valve Software wants to make sure you get only as much of Half-Life 2 as you want to [b:5a9272a253]pay[/b:5a9272a253][/quote:5a9272a253] ;) Ik heb een hekel aan al die 'varianten' van spellen. Je zult net zien dat de 'goedkope' variant net niet heeft wat je wilt, terwijl de 'duurdere' variant veel te veel heeft. Over dat Steam-systeem wil ik het al helemaal niet hebben. Ik heb het idee dat dat alleen maar het makkelijk maakt om een buggy versie af te leveren (want 'binnenkort' komt toch de patch ... ). Om over de kosten maar te zwijgen. Als je dat combineert met het feit dat men nog steeds 'eind september' HL2 te koop wil aanbieden voorzie ik veel onnodig beta-testen door de kopers van het spel ... :( Voor mij in ieder geval nog meer redenen om het spel pas heel veel later te kopen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik denk dat je toch wel een dx9 kaart moet hebben wil je alle features kunnen draaien. Maar hebben jullie de trailer al gecheckt? http://udonko.mine.nu/teaman/movie/hl2_gameplay_improved_gsi.zip De meeste zullen hem al gezien hebben, maar hij is echt heel vet. Ik moet er wel bij opmerken dat je geen telefoonlijn internet moet hebben, want hij is namelijk 600mb!!
Link naar reactie
Nou, 3 september, zo oud is dat toch niet? Ik ga geen nieuwe topic aanmaken om ff te zeggen dat er een half-life 2 trailer uit is. En ik ben net weer ff terug op dit forum, ik ben hier namelijk een tijdje weggegweest, dus daarom zijn het 'oude' topics, omdat ik het de weken hiervoor allemaal niet gezien heb. Maar goed, als het je irriteert, sorry dan hoor. :wink:
Link naar reactie
Dan heb je natuurlijk ook nog niet gelezen dat nVidia's FX-serie heel slecht zal presteren bij HL2 ... en andere Dx9-spellen. Er zou best wel een nieuwe trailer uit kunnen zijn, tenminste ik weet dat er ook op http://www.unrealops.com er eentje stond deze week. Ik heb er echter niet na gekeken omdat ik dan me nog kan laten verrassen door het verhaal & bijbehorende beelden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...