Ga naar inhoud

UT framerate wil niet hoger als 75?


Aanbevolen berichten

Met ut haal ik niet hoger als een FR van 75.02. Ik heb een Geforce 2 mx 400 en ik draai hem op een resolutie van 1024x768. Eerst had ik een voodoo 3 2000 en daar haalde ik dan op zijn hoogst als je tegen de muur staat 212 frames per sec. Maar met de geforce lukt dat niet, ook als zet ik hem op 640x480. Mijn beeldscherm kan op 1024x768 85 hz aan. Maar met die voodoo kon je toen al hoger halen, waarom blijft die geforce steken op 75? Hoe kan ik dat veranderen? Ik weet zeker dat het niet aan de hardware ligt want hij zou toch hoger moeten kunnen halen. Ik heb dit probleem bij alle nVidia drivers tot nu toe. Ik draai nou detonator 28.32 met de refresh rate fix. Iemand een oplossing?
Link naar reactie
[quote:c1ac79b0b3] Op 23-03-2002 14:06, schreef Reinier ter Welle: Met ut haal ik niet hoger als een FR van 75.02. Ik heb een Geforce 2 mx 400 en ik draai hem op een resolutie van 1024x768. Eerst had ik een voodoo 3 2000 en daar haalde ik dan op zijn hoogst als je tegen de muur staat 212 frames per sec. Maar met de geforce lukt dat niet, ook als zet ik hem op 640x480. Mijn beeldscherm kan op 1024x768 85 hz aan. Maar met die voodoo kon je toen al hoger halen, waarom blijft die geforce steken op 75? Hoe kan ik dat veranderen? Ik weet zeker dat het niet aan de hardware ligt want hij zou toch hoger moeten kunnen halen. Ik heb dit probleem bij alle nVidia drivers tot nu toe. Ik draai nou detonator 28.32 met de refresh rate fix. Iemand een oplossing? [/quote:c1ac79b0b3] Ik speel geen unreal, maar in quake kon je vsync aan en uit zetten. Als je die aan hebt staan dan komt je framerate niet boven je refresh rate uit. Lijkt me dus waarschijnlijk dat dit jouw probleem is. Ik kan je alleen niet verder helpen hoe je dat met unreal moet instellen (vsync uitzetten)
Link naar reactie
Ten eerste zul je met UT een beetje pech hebben als je geen Voodoo-kaart hebt. Ondanks alle verbeteringen zullen die kaarten toch iets makkelijker hogere framerates halen. :sad: Maar ! Er is toch wat aan te doen : - haal de 'opengl.dll' van http://unreal.epicgames.com/ en kies voor OpenGl als renderer ipv Direct3D Hier staat een uitgebreide discussie van wat je verder nog kunt doen : http://forums.beyondunreal.com/showthread.php?s=&threadid=81671 Let er op dat je in het 'opengl'-deel van je ini-settings ook de refreshrate hebt staan van je monitor.
Link naar reactie
Die nieuwe D3D en Open GL drivers voor UT zijn wel een stuk mooier. Mijn opengl framerate is omhoog gegaan. Maar de D3D mode heeft het wel een stuk zwaarder, en ik wil juist en hogere framerate, maar ja. Op opengl draait ie lekker, behalve als er een zwaar stukje aan komt, dan blijft ie ff haken. Enig idee hoe je dat kan oplossen?
Link naar reactie
[quote:7472b371de] Op 25-03-2002 9:08, schreef Reinier ter Welle: Ik heb een Celeron 466 Mhz, GF 2 MX 400, 192 MB ram (133 Mhz.), 5400 rpm HD, Abit BE6 motherboard. Maar je kan toch gee Glide draaien met een GF? Toch alleen met een 3DFX? [/quote:7472b371de] Dat klopt, je kan geen glide draaien (alleen met een 3DFX kaart kan dat), jouw Geforce 2 MX400 kan alleen OpenGL en Direct 3D
Link naar reactie
Volgens mij ligt het ook niet aan je videokaart maar aan een driverinstelling / instelling in het spel... Waarschijnlijk staat er bij 1 van beide VSYNC aan, deze zorgt er voor dat de pc de Refresh rate gelijk houd aan de FPS van het spel... (als je monitor op 75hz staat houd ie de FPS dus ook op 75) Je kunt dit wijzigen in Windows onder de Nvidia tabbladen, bij de beeldscherm instellingen enzo.. VSYNC op "altijd uit" of "never" (of zoiets) te zetten, onder Direct 3D én OpenGl (bij OpenGl staat dit standaart op "always on") Verder: Wat is er eigenlijk mis met 75 FPS?? Dat is toch meer dan genoeg?? suc6 ermee
Link naar reactie
[quote:de2adf855a] Op 25-03-2002 19:21, schreef BA: Dat ligt er aan... als je AVG FPS 75 is, en je minimale 40, dan schiet je er nog niks mee op. Ik probeer, zeker omdat ik ook online speel, altijd 60 als ondergrens te houden, dus dan komt de AVG FPS op ongeveer 90 tot 100 te liggen. [/quote:de2adf855a] Jep, maar het is me niet helemaal duidelijk (uit het hele verhaal) of die 75 FPS nou het gemiddelde of het maximale is, als hij continu keurig op 75 FPS blijft (door VSYNC) dan is er niets aan de hand.. Haalt ie af en toe 75 en zit de rest er flink onder, ja dan zit er waarschijnlijk iets niet goed...
Link naar reactie
Als je UT onder d3d speelt, moet je in de UT-ini ook V-syn dis/enablen. Ik speel UT altijd met de laatste openGL drivers met s3tc-support, zie http://unreal.epicgames.com UT is idd erg cpu afhankelijk, ik gebruik UT ook altijd om m'n bios en mem te tunen/testen Met 75 fps ben ik beslist niet tevreden, het railen gaat veel minder nauwkeurig, ik speel altijd met v-syn aan en m'n monitor op 85 hz, want met vsyn dan ook gelijk m'n framerate is. Met vsyn richt UT ook beter omdat dan tearing uitblijft. [ Dit Bericht is bewerkt door: SkinnerEd op 2002-03-25 23:30 ]
Link naar reactie
Sorry maar 75 is het maximum, snik snik. Mijn gemiddelde op 1024x768 32 bit en de rest op de maximum settings, met 4 bots in bv codex is 30. Met acties kom ik daar wel vaak wat onder, tot 20 soms. Das niet snel, maar voor mijn pc-tje wel goed. Veel beter kan je er niet uit halen, zonder extra tweakprograms en overclocken. En ik heb geen P2 maar een Intel Celeron 466 Mhz. Ik zal dat met die V-syns wel uitproberen. Post ik morgen wel resultaten over.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...