Ga naar inhoud

Games en XP: lukt het goed?


Aanbevolen berichten

Ik heb alweer een paar maanden windows xp op m'n computer, en ik speel hoofdzakelijk games. Alle games die ik heb werken perfect onder windows xp en zo nu en dan heb ik patches nodig maar die zijn er dan ook. (wanneer er geen speciale xp patches zijn zijn er wel patches voor win 2000 en die werken 99% van de keren ook) Je zal mischien alleen problemen kunnen krijgen met heel erg ouwe games. Maar wanneer je spellen speelt zoals UT is win xp een aanrader. :wink:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Als je geen 3dfx Voodoo3 kaarten hebt, dan kun je gerust games spelen onder WindowsXP. Voor de 3dfx Voodoo3 kaarten heb je namelijk niet genoeg aan de standaard drivers (hetgeen ik na aankoop van WindowsXP keihard ondervind nu). De Glide support werkt namelijk niet onder XP. Maar er zijn vast wel patches voor.
Link naar reactie
[quote:50a7bdf382] Op 03-03-2002 21:09, schreef Passer: 'k zou willen overschakelen van win98 naar winXP? Ik speel (in die volorde) half-life, Quake II en Unreal tournement. Vraag: lukt het installeren en spelen in XP vlot? heb je er ander patches,... voor nodig? :roll: [/quote:50a7bdf382] Meestal lukt het spelen van games goed in Windows XP. Zelf met mijn 3dfx Voodoo3 2000 AGP (na het downloaden van de juiste BETA drivers van http://www.voodoofiles.com ). Welke videokaart heb jij? Dat is namelijk wel handig om te weten als je Windows XP gaat installeren. Kan je bij de fabrikant van de videokaart of bij de fabrikant van de chipset van je videokaart kijken of er een Windows XP driver voor jou kaart beschikbaar is. Verder is het aan te raden om 128MB intern geheugen te hebben in je computer, dan draait alles redelijk onder XP (meer geheugen is altijd beter natuurlijk). Succes!!!
Link naar reactie
Ik draai Windows XP Pro NL sinds November 2001 en speel veel recente games. Met geen enkele game problemen gehad. Ik vind Windows XP een erg prettige OS (en ik heb er een hoop verschilende gehad). IK heb wel gehoord dat veel oudere games nogal moelijkheden opleveren onder winXP. Vaak zijn dat games die nog gebruik maken van 16-bit dos eigenschappen.
Link naar reactie
Dag allemaal! dank voor jullie antwoorden, maar... vooraf: ik heb een Sis300-videokaart. (en 260 mB geheugen, dus hier ligt het niet aan) Ondertussen heb ik XP er al opgezet naast de 98, maar ik zit met een probleem dat ik ook in Multimedia naar voor bracht, maar waar niet veel reactie op komt. Het hoort ook bij Games dus zet ik de vraag hier ook even bij: Ik ben pas naar XP overgeschakeld en heb een Creative 'sound blaster 16'. Bij het spelen van Half-life valt heel het systeem (XP!)dikwijls uit, en ik heb de indruk dat dit meestal gebeurt op ogenblikken dat nogal wat geluiden moeten weergegeven worden. Als alles uitvalt, dan moet ik XP telkens terug opstarten, doet ie schijfcontrole, ... Ligt het aan mijn geluidskaart, dien ik dus een nieuwere kaart te kopen? Als iemand antwoord op deze vraag weet, zou hij me goed kunnen helpen! bedankt alvast! [ Dit Bericht is bewerkt door: Passer op 2002-03-15 09:23 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: Passer op 2002-03-15 09:24 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...