Ga naar inhoud

conflict router met Apple Windows?


Aanbevolen berichten

Hoi hoi, hoop dat 1 van jullie mijn kan helpen, ik doe het ook weer voor mijn ouders die in het buitenland zitten... Even korte historie, mijn ouders hebben thuis Ziggo, mijn moeder heeft een ipod, een Windows XP en een Windows 8, nu hadden ze steeds problemen dat het netwerk wel gezien werd maar ze kwam steeds niet op internet, was heel langzaam of word er iedere x uitgeknikkerd. Ziggo monteur geweest, heeft iets gedaan in de router (en geloof ik ook in de computers) (ik had zelf al een aantal keren het kanaal vast gezet wat ook niet hielp) en is opgelost. Nu zitten ze in Italië, hebben een router gekocht en kaartje van WIND, moeten ze met 10 computers op kunnen, zelfde probleem! Kastje werkt bij buren perfect, kastje van de buren (wat bij hun goed werkt) doet het bij haar niet! Wat kan ik doen om dit op te lossen voor ze, mijn moeder (76 jaar) heeft er al slapeloze nachten van. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast enorm bedankt voor het meedenken. :D
Link naar reactie
Het merk router weet ik niet, maar is wel te achterhalen. Het is een kastje van WIND, dat is een Italiaanse provider. De leverancier heeft het geleverd zonder beveiliging anders is het zo'n "gedoe", dus geen beveiliging. Ze probeert te verbinden met een Windows XP (Dell) en Windows 8 (Medion) en een iPod 2. Ze geven allemaal vol bereik, maar ze komt niet of nauwelijks op internet, en als ze erop komt is het heel erg traag. De kastjes doen het wel want bij diverse buren gaat het perfect. Hoop op een reactie, alvast bedankt!
Link naar reactie
Het probleem is dat het kastje wat ze nu hebben perfect werkt bij diverse buren, dus het kastje zelf. Als ze een kastje aansluiten van de buren, wat bij de buren prima functioneert, werkt het niet. Dus het kastje is gewoon goed, daar ligt het niet aan. We moeten het zoeken in de instellingen van de XP/8/Ipod icm met het kastje, of de combi Windows Apple geeft problemen...
Link naar reactie
Het lijkt me heel raar dat het bij de buren wel werkt en bij jullie opeens niet en dan ook nog eens op 3 totaal verschillende apparaten. Klinkt alsof de aansluiting naar het kastje toe niet lekker is in jullie huis. Lijkt me sterk dat alle 3 de apparaten verkeerd ingesteld staan, zo ingewikkeld is WiFi niet.
Link naar reactie
Het is geen huis maar een (sta)caravan, maar dat doet niet ter zake. Wat wel ter zake doet is dat het een geheel draadloos gebeuren is, dus gewoon een kastje met (ws) een simkaartje erin voor internet, ze betalen ook per maand, betalen ze niet, blijft het kastje eigendom maar kunnen ze niet op internet. En dat is juist ook het vreemde, bij iedereen werkt het kastje met de comp van een ander, maar zodra het om haar computers gaat, terwijl het kastje 10 computers tegelijk aan zou moeten kunnen, dan werkt het niet of heel langzaam. Aangezien ze dezelfde problemen thuis had met de Ziggo aansluiting (en dezelfde computers), dus wel vol bereik maar niet op internet kunnen komen, en daar heeft de monteur iets gedaan waardoor het nu wel goed werkt, denk ik dat het een instelling in de router moet zijn, die veranderd moet worden omdat op een of andere manier de Windows en Apple een conflict opleveren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...