Ga naar inhoud

Beste internet en TV volgens jullie de experts?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Binnenkort gaan mijn vriendin en ik samenwonen. Daarom zijn we op zoek naar een provider voor digitale televisie en internet. Omdat de gemiddelde provider je naar de mond praat en consumentenmisleiding marketinginstrument #1 is, dacht ik dat het beter was om eens wat echte experts in te schakelen. Onze situatie is als volgt: 2x laptop, 1x desktop, 1x ps3, 2x tv (1 HD / 1 niet) Desktop heeft geen wifi ontvanger, overige apparaten wel. Mevrouw gebruikt internet enkel om te shoppen. Voor mij is het vooral van belang dat ik met flink wat MBs kan gamen. (fifa, codbo2) Immers, niets zo vervelend als lag. Een leuke aanbieding (een ipad erbij) is natuurlijk leuk meegenomen :) We hoeven geen 300 zenders of iets. Vaak beperken we ons tot 1-10, mtv, CC en discovery. Nu zag ik via tele2 dat ze digitale tv + 20mb/s aanbieden, maar na verder onderzoek bleek dit ook weer mooie consumentenmisleiding te zijn omdat ze het hebben over maximalen en mbits, geen bytes. Op het forum van tele2 vond ik vervolgens dat online gamen onmogelijk is, en dat digitale TV via het internet gaat. Dan zou je dus met 2 tv's aan en de PS3 tegen de 7 mbit per seconde aanzitten, verlies door afstand niet meegerekend. Wat hebben jullie zoal voor abonnementen en bij welke providers? Welke providers bieden volgens jullie de beste prijs/kwaliteitsverhoudingen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Allereerst hartelijk welkom op dit forum. Ik neem aan dat je momenteel een abonnement hebt bij een provider. Dat samen wonen is dat in een huis niet zijnde jouw of haar ouderlijk huis. In welke plaats gaan jullie wonen? Kun je daar kabelontvangst van UPC of Ziggo ontvangen of is er ook al glasvezel via KPN. Het goedkoopste is natuurlijk alles bij 1 provider en voor welke snelheid kies je dan. Meer info is mogelijk als je eerst de vraagjes beantwoord, kijk ook alvast op de sites van de genoemde providers. [Edit, enkele taalfoutjes]
Link naar reactie
Kijk eerst wat je precies wil en kijk dan naar de specificaties. Let ook op de beltarieven, als je veel met je vaste toestel belt. Bij veel providers is dat tegenwoordig 9 cent naar vast en mobiel. Misschien is het belangrijk hoeveel mailboxen je kan maken en of bijvoorbeeld IMAP ondersteund wordt (handig als je je mail op meerdere PC's/Telefoons wil gebruiken). Ik heb niet zo heel veel snelheid nodig en heb gekozen voor XS4ALL start. Is genoeg om af en toe wat te downloaden en te internetten. Kwalitatief een hele goede provider. Daarnaast heb ik het basis abonnement van Ziggo. Ben in totaal rond de 53 Euro per maand kwijt. TV via ADSL zou ik ook niet kiezen is slechter dan een kabel abonnement bij Ziggo. Als je Glasvezel kan krijgen zou ik daar voor kiezen. Bij ons kan je dat krijgen en ik ben aan het overwegen om daarnaar over te stappen, wordt dan waarschijnlijk Lijbrandt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...