Ga naar inhoud

Spotnet/ Eweka


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Zijn hier mensen die ook problemen hebben met het binnen halen van headers met Spotnet in combinatie met Eweka of eventueel een andere provider? De laatste paar dagen is Spotnet zeer traag bij mij met laden, en vandaag laad het helemaal niet meer bij mij, en ook niet op de computer van mijn vrouw. Wie o wie heeft hier ook last van?
Link naar reactie
  • 5 weken later...
Ahrrrgh, ja, klopt. Het pakket is van Pure Usenet en ik download via Spotnet. Pure Usenet belooft 4Mbps Mijn ziggo geeft 50 Mbps. Gemeten via speedtest. Download via Spotnet geeft 280 kbps. De PC staat dus 24 uur per dag te downloaden. Ik krijg toch wel alles binnen, maar dit zou toch anders moeten kunnen. Heb firewall en virusprogr. uitgeschakeld, maar dat maakt niks uit. Met welke snelheid download jij via Spotnet?
Link naar reactie
@Sandy: benut je het aantal van 4 verbindingen dat bij je Abbo van Pure Usenet hoort. Meestal moet je alle verbindingen benutten voor de volledige snelheid. Dan zou je met een 4Mbps op het dubbele moeten komen van wat je nu aan snelheid haalt. Om de volledige snelheid van je Ziggo-abbo te benutten zal je toch echt naar een sneller (en dus duurder) usenet-abbo moeten. Mocht je dat doen, dan raad ik je aan om geen abonnement voor langer dan ~3 maanden af te sluiten. Momenteel worden alle Usenet-providers nogal geplaagd door zogenaamde DMCA-requests waarmee materiaal waarop auteursrecht zit moet worden verwijderd. In de praktijk resulteert dit nu vooral in de nieuwste tv-series die zelfs na enkele uren al niet meer compleet te downloaden zijn, maar ook steeds meer iets ouder materiaal wordt offline gehaald. Met een kort abonnement zit je dus niet aan kosten vast als over een paar maanden blijkt dat usenet nauwelijks bruikbaar is. Op andere fora zie ik inmiddels de eerste gebruikers van usenet terugvluchten naar de torrents.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...