Ga naar inhoud

Instellingen internet via KABEL, wie kan helpen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste lezers: Graag aandacht voor het volgende probleem. Een nieuwe PC heeft een on-board ethernet aansluiting: [b:2ce67af8df]Realtek RTL 8139/810[/b:2ce67af8df] Het OS is Win XP De drivers van zowel XP als op de meegeleverde CD-rom zijn uitgeprobeerd. Een werkende internetverbinding via Chello (kabel) is in de nieuwe PC geplugd. Ik vertel dit er uitdrukkelijk bij omdat het dus NIET aan Chello ligt. Op de nieuwe PC is geen verbinding verkregen. Er is dus helaas geen internet of e-mail mogelijk. Reeds de volgende stappen zijn gezet: Via XP de wizard nieuwe netwerkverbindingen gevolgd. Na opgeven PC naam en Werkgroepnaam dient XP enkele instellingen te maken. De wizard staakt met de melding dat dat niet is gelukt en vraagt of ik de zaak handmatig wil instellen. De netwerkkaart (on-board) is reeds enkele malen door mij verwijderd en weer opnieuw installed. In apparaatbeheer staat niets vreemds. Zodra ik de RJ-45 stekker verwiijder, krijg ik onmiddellijk de melding dat de netwerkkabel ontbreekt. Ik concludeer dus dat de drivers in orde zijn en de ethernetkaart correct is aangesloten. Ook gaat achterop (bij de RJ-45 connector een lampje branden zodra ik inplug. Bij eigenschappen van de internetverbinding (LAN) staat aangevinkt dat de DNS automatisch moet worden verkregen Volgens de helpdesk van Chello staat er echter een verkeerd IP adres. Ik moet dan op "Herstellen" klikken. Na enige tijd wachten komt de melding dat herstel is mislukt en het verkeerde IP blijft er staan. Ik weet werkelijk niet meer wat te doen en zoek iemand die me verder helpt Bij voorbaat bijzonder bedankt!
Link naar reactie
Tis een wilde gok maar kijkt Chello niet naar het mac adres van je netwerkkaart? Aangezien het een nieuwe PC is en dus ook een andere (geïntegreerde) nertwerkkaart heb je dus nu ook een ander mac-adres. Ik weet niet zeker hoe Chello hiermee omgaat maar heb wel meer gehoord dat er providers zijn die in zo'n geval eerst je nieuwe mac-adres willen weten.
Link naar reactie
je hebt geen router. Je netwerkkaart moet natuurlijk wel degene zijn die je van CHELLO gekregen hebt. Deze communiceert met het modem doormiddel van het MAC-adres. Mocht je niet meer weten of je die kaart nog hebt, is het slim om even te bellen met CHELLO en te vragen om verversing van je MAC adres. Waarschijnlijk moet je die opgeven. Neem dan die van je nieuwe kaart: Start > Uitvoeren >> cmd > ipconfig/all Daar staat het MAC adres van de netwerkkaart in die in je computer zit. d.
Link naar reactie
Inderdaad, geen router. Het MAC adres (fysiek adres zoals ik op internet uitgeplozen heb) gaan we opzoeken. Mag ik voorzichtig concluderen dat, als we de "oude" netwerkkaart uit de "oude" PC zouden schroeven en die in de "nieuwe" PC zouden plaatsen, dat dan alles zou werken? (niet dat dat de bedoeling is, de vraag is slechts voor mijn beeldvorming)
Link naar reactie
[quote:c3055306a1="El-Broosha"] Mag ik voorzichtig concluderen dat, als we de "oude" netwerkkaart uit de "oude" PC zouden schroeven en die in de "nieuwe" PC zouden plaatsen, dat dan alles zou werken? (niet dat dat de bedoeling is, de vraag is slechts voor mijn beeldvorming)[/quote:c3055306a1] Ja, zeer waarschijnlijk wel.
Link naar reactie
Duidelijk. Inmiddels heb ik hier de gegevens. Ik post ze in de hoop dat jullie nog meer zekerheid kunnen geven omtrent het probleem. Windows IP-configuratie Hostnaam : Prive Primair DNS-achtervoegsel : Knooppunttype : Braodcast IP-routering ingeschakeld : nee WINS-proxy ingeschakeld : nee Ethernet-adapter LAN-verbinding 3: Status van medium : medium ontkoppeld Beschrijving : Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet Fysiek adres : 00-04-61-54-28-1C
Link naar reactie
"Hostnaam: Prive" BIj de meeste kabelinternetaansluitingen moet je de PC naam (routernaam) exact volgens voorschrift opgeven. Anders krijg je geen IP-adres van de DHCP-server. Bij @HOME zien die namen er bijvoorbeeld uit als CC-41239 enzo. Hoe dat bij Chello zit, weet ik niet. Inderdaad kan MAC-adres de oorzaak zijn. Met een router zou je als dat het geval is, dat MAC-adres (in jouw opsomming Fysiek Adres geheten) kunnen spoofen op de router, maar je kunt ook gewoon Chello bellen en vragen dit nieuwe adres te accepteren. Maar lang niet alle bedrijven doen dat, sommige willen alleen "door ons zelf gecertificeerde kaarten op het netwerk" ("certificeren" is dan: "die kunnen we goedkoop inkopen en we kregen er zelf ook 10 gratis" vrees ik). mvrgroet Edmond
Link naar reactie
MAC adres, netwerkkaart.... Huh...!? Ik heb destijds een "doe het zelf" pakketje gehaald van UPC bestaande uit een kabelmodem met voeding, wat software en een UTP kabel, abo: Chello light. Het MAC adres kreeg ik bij 't modem (Thomson) en dit heb ik bij de install. opgegeven. Die netwerkkaart (3COM) heb ik zelf verzorgd en staat los van het "Chello verhaal". Groet, Ton
Link naar reactie
[quote:ec356e1ddb="lion"]Die netwerkkaart (3COM) heb ik zelf verzorgd en staat los van het "Chello verhaal". [/quote:ec356e1ddb] Het heeft ook inderdaad niet specifiek met Chello te maken daar er wel meer providers zijn die dit zo doen. Voor wat betreft de zelf gekochte netwerkkaart, het kan natuurlijk zijn dat er gekeken wordt naar het mac-adres waarmee de eerste keer verbinding wordt gemaakt. Het idee van het mac-adres als veroorzaker van het probleem was trouwens een "mogelijke" oorzaak. Voor hetzelfde geld is het heel wat anders. Maar ik denk zelf dat het wel in die richting gezocht moet worden.
Link naar reactie
Het MAC adres had in mijn (Chello) geval [u:2070462c09]niets[/u:2070462c09] te maken met m'n netwerkkaart (die er al weken in zat). Dit MAC adres was al bij mij bekend op het moment dat ik 't doe 't zelf pakket opgehaald heb: het stond/staat "knalhard" in de UPC papieren en bovendien OP 't modem!! Het opgeven van deze gegevens geschiedt bij 't aanmelden op de registratie server van UPC. Groet, Ton
Link naar reactie
Chello kijkt wel degelijk naar je modem, ook al ben jij niet online. Dit is om de status van de verbindingen te monitoren. Ook moet door middel van de gegevens die zij hebben, de sleutel van jouw netwerkkaart kloppen. Anders geen verbinding.(Om ilegale vebindingen te voorkomen) Je kunt proberen, nogmaals alles vrij te geven, pc uit, en de stekker vanhet modem eruit. Na even gewacht te hebben, eerst je modem erin. Dan start je de pc op, en je maakt met die gegevens weer verbinding. Mocht dit allemaal niet lukken, bel even met chello. Vraag of ze ze even alles releasen.
Link naar reactie
Omdat er zo veel waren die me probeerde te helpen hier dan uiteindelijk de oplossing. Hopelijk kan een ander daar z'n voordeel weer mee doen. Chello geeft dynamische IP adressen. Daarom dient zowel het IP adres als de DNS op "automatisch verkrijgen" te staan. De Gateway hoeft daarom ook niet te worden ingevuld (kan zelfs niet als de optie "automatisch verkrijgen" staat aangevinkt) De uiteindelijke oplossing bleek helemaal niet in mijn instellingen op de PC te liggen, maar alles met het modem van Chello. Deze kon blijkt niet te kunnen "onderhandelen" met de default data overdracht die XP zoekt (automatisch) Ik heb m bewust op 10mB/Halfduplex moeten zetten. Vervolgens het modem 5 minuten uit het stopcontact voor een volledige reset. De klus was vervolgens geklaard. Dank aan iedereen die mee heeft gedacht. Ik ga nu weer lekker 'netten' :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...