Ga naar inhoud

snelle internet verbinding verbinding


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben zelf opzoek naar een supersnelle internet verbinding. Kan iemand mij vertellen of dat mogelijk is in Nederland? Ik wil graag een 100mbit verbinding hebben, en als het kan nog sneller. Is dat eigenlijk mogelijk voor prive gebruik? Of is nog steeds 8Mbit het maximale? Ik woon in Tilburg (Noord-Brabant). Alvast bedankt. P.S. ik heb een snelle verbiding nodig voor mijn publieke servers etc. :)
Link naar reactie
[b:86d3d72c35]Backbone[/b:86d3d72c35] Onderdeel van een netwerk van computers dat andere netwerken (subnetwerken) met elkaar verbindt. Backbones kunnen bulkhoeveelheden data vervoeren. De backbone is dat deel van het bekabelingsnetwerk dat niet computers of andere werkstations, maar netwerken met elkaar verbindt. Bij een backbone gaat het meestal om nationale en internationale netwerken, waaraan lokale netwerken (LAN's) gekoppeld kunnen worden. Eenvoudig gezegd kan een backbone worden vergeleken met een snelweg die ons land doorkruist en allerlei gebieden met elkaar verbindt en bereikbaar maakt. De backbone is dan ook de ruggengraat van internet. Bekende Nederlandse backbones zijn NLnet en SURFnet. In Europa zijn EUnet en Europanet twee belangrijke backbones. Vaak bestaat een backbone uit glasvezelkabel.
Link naar reactie
[quote:5e83a8f630="Belg"][b:5e83a8f630]Backbone[/b:5e83a8f630] Onderdeel van een netwerk van computers dat andere netwerken (subnetwerken) met elkaar verbindt. Backbones kunnen bulkhoeveelheden data vervoeren. De backbone is dat deel van het bekabelingsnetwerk dat niet computers of andere werkstations, maar netwerken met elkaar verbindt. Bij een backbone gaat het meestal om nationale en internationale netwerken, waaraan lokale netwerken (LAN's) gekoppeld kunnen worden. Eenvoudig gezegd kan een backbone worden vergeleken met een snelweg die ons land doorkruist en allerlei gebieden met elkaar verbindt en bereikbaar maakt. De backbone is dan ook de ruggengraat van internet. Bekende Nederlandse backbones zijn NLnet en SURFnet. In Europa zijn EUnet en Europanet twee belangrijke backbones. Vaak bestaat een backbone uit glasvezelkabel.[/quote:5e83a8f630] Maar als ik nu zo'n ding koop moet ik toch ook een supersnelle internet verbinding aanschaffen? Het is toch niet zo dat je hem aan moet sluiten, en je hebt een snelle internet verbinding. Hoe duur zijn backbones eigenlijk?, en zijn die wel voor prive gebruik?
Link naar reactie
Het aanschaffen van een backbone verbinding heeft geen zin als particulier gebruiker. Backbone verbindingen beginnen bij 622 Mbps. In de huidige kantoor netwerken gebruiken we 100 Mbps dat noemen we fast ethernet. bij verbindingen meer als 100 Meter en bij meerdere computers gebruiken we een Glasvezelkabel in combinatie met een switch of een hub in het engels betekent glasvezel Optic Cabel OC . OC 1 betekent een kabel met 1 glasvezel OC 48 = een Kabel met 48 glasvezels erin. In het internet worden verschillende netwerken aan elkaar gekoppelt. willen we netwerken aan elkaar koppelen dat moet het data verkeer geregelt worden dat doen we onder andere met Routers een Router weet waar andere routers staan zodat er verbindgen gemaakt kunnen worden een router wordt ook wel een Node of een Hop genoemd. De term ATM = Aschynchron Transfer Mode en wordt bij Glasvezel kabel veel gebruikt om dat het een snelheids winst oplevert. De moderne Data transfer gebeurd in 53 bit mode na start en stop bits houden we er 48 over voor het data pakketje wat we willen versturen nou kun 48 Bitjes achter elkaar versturen door 1 vezel versturen of opsplitsen en over 48 vezels tegelijk versturen A-synchroon in de volksmond ook wel Advanced transfer mode genoemd. Je dit na lezen op de site van www.cisco.com de fabrikant voor het regelen van Dataverkeer. Meestal kan een OC 48 kabel een snelheid van 2,5 Gbits/sec 2500 Mbit/sec dat komt ongeveer per vezel op 48 M/bits. Het ligt meestal aan de rand apparatuur bij glasvezel welke snelheid gehaald kan worden in laboratoria kan over een afstand van 250 Km over 1 vezel 3,1 Tera bits gehaald worden 3.100.000 Mbits/sec. In de Atlantische Oceaan ligt een kabel die ongeveer die snelheid heeft met gebruik van meerdere velzels (Level3.com Backboneprovider) dat komt ongeveer op 80 milioen pin transacties per seconde. Wij als particuliere gebruiker hebben in de toekomst meer als 100 Mbits niet nodig dan kan je online TV kijken en Internetten tegelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...