Ga naar inhoud
  • 0

Hoe cookies blijvend uitschakelen?


anoniem

Vraag

Hoe zorg ik er voor dat mijn surfgedrag niet wordt opgeslagen bij Google, en ook niet via cookies bij andere bedrijven? Ik gebruik Windows XP met SP3 en de laatste versie van Firefox. Ik heb in Firefox al aangevinkt : "Websites laten weten dat ik niet gevolgd wil worden." Die optie is te vinden via: Extra - Opties - Privacy.
Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Je kunt bij firefox ook aangeven dat de 'third party' cookies niet geaccepteerd mogen worden. Dat scheelt al weer wat. En ik heb zelf ingesteld dat na afsluiten van de browser alle cookies gewist worden: 'keep until i close firefox'. Je zou ook helemaal zonder cookies kunnen surfen maar dan moet je wel rekenen op beperkingen bij veel sites. Overigens ga ik ervan uit Google niet enkel cookies gebruikt voor tracking. Je ip adres zal gebruikt worden op allerlei google sites maar een techniek als [url=https://panopticlick.eff.org/]browser fingerprinting[/url] valt ook niet te onderschatten.
Link naar reactie
  • 0
[quote:61a0792cbc="vuurtoren"]Je kunt bij firefox ook aangeven dat de 'third party' cookies niet geaccepteerd mogen worden. Dat scheelt al weer wat. En ik heb zelf ingesteld dat na afsluiten van de browser alle cookies gewist worden: 'keep until i close firefox'.[/quote:61a0792cbc]Bedankt. Waar kan ik die beide opties instellen in de nieuwste versie van Firefox? Dat is versie 20.0.1.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...