Ga naar inhoud
  • 0

antivirus software uitschakelen


anoniem

Vraag

Ik probeer een routermenu te benaderen via explorer. Dit lukt niet en de wegsite van de producent ( sitecom ) adviseert firewall en antivirussoftware te verwijderen. De firewall van outpost heb ik verwijderd, maar Systemworks heb ik uitgeschakeld aangezien het wel een probleem wordt om het opnieuw te installeren. Het routermenu kan ik nog niet benaderen; heeft iemand een idee hoe ik zonder te verwijderen de bescherming kan uitschakelen ? groet
Link naar reactie

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ja, sorry, het lijkt wel, door mijn manier van opschrijven, alsof men dit voor permanent gebruik adviseert. Dit wordt niet bedoeld; alleen voor tijdens het installeren en om in het menu van de router te komen. Ik heb de boel nu wel aan het werk maar kan niet in het routermenu komen om wep-encryptie in te stellen. Sitecom wl-114. Men adviseert om de firewall daarna niet meer te installeren, maar de antivirussoftware moet wel weer geinstalleerd worden . gelukkig wel !!? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het helemaal van de computer moet. groet, poorter
Link naar reactie
  • 0
subnet mask 0.0.0.0 is eng eigenlijk, maargoed ;) Download nmap even -> http://download.insecure.org/nmap/dist/nmap-3.75-win32.zip pak uit in c:\, dan krijg je in c:\ een map nmap-3.75 dan dit uitvoeren in een command shell (start/uitvoeren/cmd): [code:1:eb70c23313]c:\ cd \nmap-3.75[/code:1:eb70c23313] daarna gaan we een ping sweep doen op de 192.168.*.* reeks: [code:1:eb70c23313]nmap -sP 192.168.0-255.0-255 > out[/code:1:eb70c23313] Nu even geduld, als nmap weer gestopt is (als je weer "c:\nmap-3.75>" linksonder in beeld ziet, duurt wel een paar minuten), type je: [code:1:eb70c23313]notepad out[/code:1:eb70c23313] Je krijgt nu een lijstje met hosts in 192.168.0.0-192.168.255.255 die online zijn; kijk hier even naar het goede adres :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...