Ga naar inhoud
  • 0

Virusscanner van hotmail ziet geen virus.


anoniem

Vraag

Zoals velen van ons weten, worden bijlagen ontvangen via een hotmail account, ter plekke gecontroleerd door een virusscanner (mcAffee) voordat men ze gaat downloaden. Als er geen virus wordt aangetroffen in de bijlage, wordt dit vermeldt. Mochten er onder de lezers nog mensen zijn, die denken dat het dus wel "goed" zit met die bijlage, dan moet ik die helaas teleurstellen. Zo ontving ik gisteren van een bekende zip-file via hotmail. McAffee, de scanner van hotmail vond geen virus. Heb het bestand dus gedownload. Voor alle zekerheid (ik neem geen risico) laat ik mijn eigen scanner (Kapsersky) over deze zip-file gaan. En jawel hoor.....een dik vet virus werd aangetroffen. (Worm.A. nogwat...) Het blijft dus oppassen met de bijlages van hotmail........ :(
Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
[quote:c13456d7f5="Mrs.Birdlover"]Zoals velen van ons weten, worden bijlagen ontvangen via een hotmail account, ter plekke gecontroleerd door een virusscanner (mcAffee) voordat men ze gaat downloaden. Als er geen virus wordt aangetroffen in de bijlage, wordt dit vermeldt. Mochten er onder de lezers nog mensen zijn, die denken dat het dus wel "goed" zit met die bijlage, dan moet ik die helaas teleurstellen. Zo ontving ik gisteren van een bekende zip-file via hotmail. McAffee, de scanner van hotmail vond geen virus. Heb het bestand dus gedownload. Voor alle zekerheid (ik neem geen risico) laat ik mijn eigen scanner (Kapsersky) over deze zip-file gaan. En jawel hoor.....een dik vet virus werd aangetroffen. (Worm.A. nogwat...) Het blijft dus oppassen met de bijlages van hotmail........ :([/quote:c13456d7f5] En je weet 100% zeker dat het geen valse melding is van Kaspersky?, want dat wil ook nog wel eens gebeuren...
Link naar reactie
  • 0
Het zou best kunnen zijn dat het een valse melding was, maar ik heb het risico maar niet genomen om dit document verpakt in een zip-file te openen. Ik vond het een verdacht "pakketje" en denk daarom niet dat het een valse melding betrof. Edit: Iik vond het verdacht, omdat het onderwerp van de e-mail "Important!" was. Dit zou mijn kennis nooit als onderwerp opgeven...... Ik ging er eigenlijk al een beetje van uit dat het minimaal "spoofing" betrof.
Link naar reactie
  • 0
Ik begrijp jullie reactie's, je kan niet voorzichtig genoeg zijn, maar om nou gelijk zelf de conclussie te trekken dat de virusscanner die MS gebruikt niet goed is......vind ik wat voorbarig. Ik zeg niet dat het niet zo is, maar voordat ik dit soort dingen zou beweren, zou ik de zipfile door een aantal andere virusscanners halen....
Link naar reactie
  • 0
[quote:b56d4f8760="Mrs.Birdlover"].......... Edit: Iik vond het verdacht, omdat het onderwerp van de e-mail "Important!" was. Dit zou mijn kennis nooit als onderwerp opgeven...... Ik ging er eigenlijk al een beetje van uit dat het minimaal "spoofing" betrof.[/quote:b56d4f8760]Precies! Mailtjes met zo'n onderwerptekst zijn bij voorbaat verdacht. Je kunt trouwens op deze manier zo een gros trefwoorden vinden, die je zondermeer kan wegfilteren door simpel vast te stellen dat normale mensen je nooit mail zullen sturen met zo'n onderwerptekst. Vóórdat ik enigszins filterde kreeg ik ze regelmatig, en [b:b56d4f8760]zonder uitzondering[/b:b56d4f8760] met een virus in de bijlage. Very [b:b56d4f8760]important[/b:b56d4f8760] dus :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...