Ga naar inhoud
  • 0

Wat is ESP protocol ?


anoniem

Vraag

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Als ik me niet vergis (doe ik naar mijn weten ook niet zo vaak, dus zeg het als het wel zo is) is het een protocol voor beveiliging (dmv encryptie)of authenticatie, je kan het iig gewoon door laten gaan, ik ken namelijk geen malware/spyware of wat dan ook wat van dit protocol gebruik maakt of wat op de hiervoor gebruikte poorten 2070 en 2797 communiceert.
Link naar reactie
  • 0
ESP staat voor Encapsulating Security Payload en is een onderdeel van IPsec. IPsec is een protocol om een beveiligde (al dan niet encrypte) netwerk verbinding op te zetten. Data wordt over een netwerk verstuurd in kleiene pakketjes. ESP plakt aan de voor en de achterkant van iefder pakketje een zgn. header en trailer met daarin encryptie informatie. daardoor is het datapakket tijdens transport niet te ontcijferen. Aan het eindpunt worden de ESP header en trailer weer van het datapakketje 'afgeknipt en houd je de originele data over. Binnen IPsec heb je ook nog de zgn. Authentication Header. (AH) Wanneer deze header aan een datapakket wordt toegevoegd kan de inhoud van het pakket tijdens transport niet gewijzigd worden. AH en ESP vullen elkaar dus aan om een volledige beveiligde verbinding te maken, maar kunnen ook los van elkaar gebruikt worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...