Ga naar inhoud

Hoe het beste een backup maken?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb niet zo veel computer kennis, vandaar dat ik jullie advies graag wil horen. Ik zit te twijfelen tussen 2 backups: - Image Backup - Backup van de map "Users" Ik heb zelf een NAS thuis waar mijn backup op komt te staan. Dus kwa ruimte maakt het niet zoveel uit. Het enige nadeel bij een Image backup is dat alles, ook de mappen waar je niks aan heb word opgeslagen, maar je hebt dan wel 100% zekerheid dat alle games, muziekbestanden etc als backup opgeslagen zijn. Dus ik kom er niet echt helemaal aan uit. Hoe denken jullie erover?
Link naar reactie
Hangt er helemaal vanaf wat je veilig wilt stellen; een back-up (kopie van belangrijke gegevens op een andere plaats) is altijd aan te raden (noodzakelijk) bij pc gebruik maar je hoeft geen image van je systeem (c: schijf/partitie) te maken als het je enkel om veilig stellen van bepaalde gegevens gaat.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik gebruik ook een NAS en voor het backuppen gebruik ik EaseUS ToDo Backup Free 8.0. Met behulp van dit programma maak je eerst een opstart CD/DVD. Daarna kan je kiezen tussen een aantal mogelijkheden: Disk/Partion Backup File Backup System Backup Smart Backup Ik gebruik altijd Disk/Partion Backup. Met behulp van de opstart CD/DVD zet ik dan een Backup weer terug. Dit is nog nooit bij mij fout gegaan. Succes.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...