Ga naar inhoud
  • 0

geen virus, geen spy, wat dan?


anoniem

Vraag

Als ik de pc start komt er steeds een melding van ZoneAlarm dat SFX(vier steeds andere cijfers).TMP verbinding wil maken met 65.89.43.186 op poort 1239. Dat wil ik niet en klik dus NO aan. SFX wordt dan heel boos en mitrailleert het inbelscherm, zodat de taakbalk vol scherpjes komt te staan. Het stopt met de melding van een stackfout of een ongeldige bewerking. Klik ik het inbelscherm nu weg dan verdwijnt ook het icoontje rechts in de taakbalk en is het leed voorbij. Maar de volgende opstart begint het weer met een ander nummer na de letters SFX en een versienummer gelijk aan de dag en het tijdstip. Toen ik een keer heel snel was kon ik het icoontje aanklikken en zien dat het ging om Music Search Online. Maar ik vind er niets van terug. Zowel NortonAV als AdAware kan niets vinden. Met zoeken naar SFX en naar .tmp, met alle varianten heb ik geen resultaat. In Regedit wel, maar die hits lijken me normaal in het programma thuis te horen. De grote vraag is wat stuurt dit programma aan en vooral, hoe krijg ik het er een beetje netjes weer uit. Kan iemand me wat op weg helpen? Vast bedankt. Jasper
Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
De naam zegt het al: Music Search Online. Er is dus een toepassing dat online naar muziekbestanden wil gaan zoeken. Je moet zoeken naar het bestand SFX* op je computer en dan kijken welke bestanden hij vindt. Dan rechtsklikken op die bestanden en kijken bij eigenschappen zodat je kunt zien bij welke toepassing deze horen. Dan eventueel verwijderen. Ook moet je kijken wat er allemaal wordt opgestart als windows start. Start/Uitvoeren/msconfig Kijk op het tabblad "Opstarten". Een van deze toepassingen is de boosdoener. Dan kun je het 'vinkje' verwijderen en wordt de toepassing niet meer opgestart. Succes, Noztra.
Link naar reactie
  • 0
Bedankt, NoZtra, Met dat zetje wist ik het weer. Ik zei al dat zoeken naar SFX niets uithaalde, maar met configsys vond ik de boosdoener mp3search.exe en ook nog plg_ie0.dll van dezelfde datum en tijd in Windows/Application Data. Nu ik toch bezig ben vind ik misschien ook nog de andere achtergebleven rotzooi die er op m'n systeem is gezet, zoals een verdubbeling van m'n Favorietenlijst en iconen op het bureaublad. Die snelkoppelingen kun je wel weggooien, maar naar de oorsprong moet je wel op zoek. Boeven toch eigenlijk, die je met zoiets opzadelen. Maar nog bedankt! Jasper
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...