Ga naar inhoud
  • 0

ZoneAlarm in een netwerk


anoniem

Vraag

Welke instelling(en) moet ik in ZoneAlarm doen om mijn windows98 machine die via mijn WinXP prof machine het internet op gaat toegang tot internet te geven? Nu wordt alles geblokkeerd door ZoneAlarm. Ik weet dat in de pro versie een optie bestaat of het een ICS is of niet. maar deze kan ik in de freeware versie niet vinden. wie helpt?
Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
WinXP Pro gaat dus het internet op. Het hangt er van af op welke machine ZoneAlarm draait. Als dat op WinXP Pro is dan moet je het interne netwerk aan ZoneAlarm bekend maken. Als dat op Win98 is dan moet ZoneAlarm weten dat hij via WinXP Pro het internet op moet en moet je dat IP-adres ingeven. Klik op "Security" Settings 'Local' op 'Medium' Settings 'Internet' op 'High' Klik op "Advanced" Onder 'Adapter Subnets' een vinkje voor de netwerkkaart van het interne netwerk zetten Klik op "Add" ---Vanaf hier 2 mogelijkheden--- 1. ZoneAlarm op win98: Kies in het keuzevenster voor IP adres Vul bij 'discription' in: WinXP Pro Vul bij 'IP adres' het IP adres in van de WinXP Pro computer. 2. ZoneAlarm op WinXP Pro: Kies in het keuzevenster voor IP range Vul bij 'discription' in: LAN Vul bij 'range' in het bereik van de IP adressen binnen het Lan. Bijvoorbeeld: 192.168.1.1/192.168.1.25 Afhankelijk dus van de grootte van het netwerk en hun IP-adressen. Klik op "OK" Nu zie je onder "Other Computers" staan wat je hebt ingevuld. Zo zou het moeten werken. Succes, Noztra
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...