Ga naar inhoud
  • 0

Zonealarm houdt instellingen niet vast


anoniem

Vraag

In december heb ik een nieuwe computer met XP gekocht; hierop Zonealarm geïnstalleerd en daarna Mcafee 6.0. Zonealarm heeft tot eergisteren prima gewerkt. Van het ene op het andere moment houdt hij zijn instellingen niet meer vast. Elke nieuwe start moet ik weer toestemming geven om Outlook en andere zaken als veilig te beschouwen, soms komt dezelfde vraag wel 3 of 4 keer langs. Ik heb het opnieuw geïnstalleerd met een "verse" download maar het probleem blijft...
Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hoi, Als je naar ZoneAlarm gaat, tab Programs zie je en hele (was)lijst met programma´s die verbinding (willen) zoeken met het net. Als je bijv. bij Outlook kijkt in die lijst zie je als het goed is 4 groene vraagtekens staan. Dit houdt in dat je voor zowel "Local" als voor "Internet" connectpermissie moet geven en serverpermissie. Vertrouw je een programma, dan kun je rechtermuisklikken op bijv Outlook, dan Internet, Allow. Doe dit voor al je progs, en je bent van de popups af. BTW, doe het alleen voor de programma´s die je vertrouwt en zet nooit "Allow Server" aan. Is nergens voor nodig. Alhoewel; svchost.exe (Generic Host proces) heeft dit wel nodig, is essentieel windows onderdeel. Succes -----------------------------------------
Link naar reactie
  • 0
Dit is nu juist het probleem geworden; alle te vertrouwen programma's heb ik toestemming gegeven. Dit heeft al meer dan een jaar bij Win98 goed gewerkt, vanaf december ging het ook goed met XP, alleen van de ene op de andere dag gaat het vanaf nu niet meer. Als ik start zie ik ook die lijst met programma's niet meer. Die bouwt zich elke keer opnieuw op. Graag meedenkers gevraagd
Link naar reactie
  • 0
Dit schijnt een oplossing te kunnen geven: To unload the TrueVector Service, go to the Configure panel and uncheck the box labeled: "Load ZoneAlarm at Windows startup" or "Load ZoneAlarm Pro at startup." If this box is grayed out, open the Internet Logs directory (in 95/98/ME this will be "c:windowsinternet logs", in NT and 2000 it will be c:winntinternet logs), where you will find a file called "iamdb.rdb" and a file named after your computer with the ".ldb" extension. Delete both of these files. If you are unable to delete these files, you'll need to boot into Safe Mode in complete the task at hand. lees deze post eens: http://www.dslreports.com/forum/remark,2589285~root=security,1~mode=flat Krijg de doorklik link niet goed; kopieren en plakken dus... [ Dit Bericht is bewerkt door: quasi3 op 2002-02-27 20:53 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: quasi3 op 2002-02-27 20:54 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: quasi3 op 2002-02-27 20:57 ]
Link naar reactie
  • 0
Hoi, dit probleem heb ik ook eens gehad. Een compleet nieuwe installatie bracht uitkomst! Maar dan wel op de juiste manier dat ook echt alles opnieuw gaat. Deze uitleg komt van iemand anders. De eer gaat dus naar diegene! (Rob?, ik weet het niet meer) :???: ZA verwijderen doe je op de volgende manier, om problemen te vermijden! Vink op het tabblad 'Configure' 'load ZoneAlarm at startup' UIT. Start vervolgens Windows opnieuw op, dan ben je zeker dat er geen ZA files geladen worden. Vervolgens verwijder je ZA via Configuratiescherm/software. Start Windows weer opnieuw op. Verwijder de volgende mappen/bestanden (indien nog bij jou aanwezig): C:Program filesZonelabs C:WindowsInternet LogsZonealarm.txt C:WindowsStart MenuPrograms C:WindowsSystemZonelabs en ook de volgende bestanden (indien aanwezig): C:WindowsSystemvsdata.dll C:WindowsSystemvsdata95.vxd C:WindowsSystemvsmonapi.dll C:WindowsSystemvspubabi.dll C:WindowsSystemvsutil.dll C:WindowsAll UsersStart MenuProgramsStartupZonelarm C:WindowsStartmenuProgramsStartupZonealarm Ga tenslotte het register in en verwijder het mapje HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareZonelabs en de waarden HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRunServices-MiniLog en TrueVector. Dan blijven er in het register nòg wel wat verwijzingen naar ZA vxd's over, maar dat kan in de praktijk meestal geen kwaad. Je vraagt je trouwens wèl af waarom Zone Labs zo'n krakkemikkige uninstaller heeft... Succes! :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...