Ga naar inhoud

FireFox start 1e keer traag op / page-back werkt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Als ik 's morgens voor de 1e keer (in een leeg systeem) FireFox opstart dan duurt dat vrij lang, zo'n 40 seconden. Een 2e start daarna gaat sneller, 9 seconden. Is dit een bekend verschijnsel ? Een ander ding, wat ik de laatste tijd opmerk is dat bij de bv. site NU.NL de knop "pagina-terug" niet met de 1e klik werkt.... soms moet ik daar nog 1 of 2 keer op klikken.....vreemd ? Ik heb Win-XP-professional met: Computer Model: HP dx2000 MT(PE205ET) Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz, 800 MHz FSB, 2GB MEM Iemand een suggestie?
Link naar reactie
Ja, dat is een bekend verschijnsel: het verschil tussen een koude start (Firefox voor de eerste keer opstarten) en een warme start (Firefox voor een tweede of derde keer opstarten). Ik heb hier diverse pc's staan met verschillende besturingssystemen: XP Home, XP Pro, Vista, 7, Linux. Het viel mij op dat vooral onder Windows XP de koude start van Firefox erg lang duurde. 20 seconden wachten was niks. Dat geldt zeker voor een oude pc. Die van jou zal ook niet meer zo jong zijn. Gokje: een jaar of 8? Ik ben daarom al een tijd geleden overgestapt naar een andere browser: Google Chrome. Die start (warm of koud) stukken sneller op. Je tweede vraag (over de knop "pagina-terug") kan ik niet beantwoorden. Die knop klik ik nooit aan. Daarvoor gebruik ik de extra knoppen op mijn muis. Daarmee kan ik een pagina terug en een pagina vooruit gaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...