Ga naar inhoud

Dhcp - PPTP VPN - Printen / bedrijfsnetwerk - linux


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, [img:4ea45f33e9]http://img33.imageshack.us/img33/3633/uploadq.jpg[/img:4ea45f33e9] Ik ben bezig om met ubuntu server een VPN te bouwen, alleen ik krijg het probleem dat ik geen DHCP adres door krijg. Ik weet niet zeker of ik het nodig heb om binnen een netwerk te werken. het is een PPTP VPN (ubuntu server 32 bit (12.10), heb ik dit nodig en hoe zou ik het moeten instellen. Aangezien ik niet erg vaak met VPN servers werk had ik er nog een vraagje bij. Stel dat ik wil printen, en de printer staat op een andere locatie (bijvoorbeeld amsterdam of een willekeuringe andere plaats) Dit is een netwerkprinter te bereiken via het lokale adres 192.168.2.50. Hoe print ik hier op. Kan ik gewoon (in windows 7) de printer selecteren op het locale adres en dan printen?
Link naar reactie
Je moet dus het ip nr van de printer op die externe plaats in de router van die plaat, in de firewall ervan EN openstellen EN portforwarden. Voor een ftp van buiten af werkt het zo, dus zal het ook zo moeten voor een printer die je van buitenaf wilt benaderen. Dus google effe op de exacte manier en welke poort je daarvoor moet openstellen en forwarden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...