Ga naar inhoud

Mailberichten bewaren als eml-bestanden


anoniem

Aanbevolen berichten

Zie titel. Ik loop hier inmiddels al heel veel jaren tegen een kleinigheid aan wat ik bij gewone bestanden nooit ondervindt. Zoals bekend kan elk e-mailbericht versleept worden naar een willekeurige map. Ogenschijnlijk onderscheidt zo'n eml-bestand zich in niets van andere bestanden, eml is gewoon gekoppeld aan Outlook Express, Windows Live mail enz. enz. Bij openen wordt gewoon het e-mailprogramma geopend en (dat is dan wel het bijzondere ervan) kun je het ook terugslepen naar de betreffende e-mailmap. Het merkwaardige is echter dat in tegenstelling tot andere bestanden de datum ervan wijzigt in de datum van actie als je ze kopieert of verplaatst. Doorgaans niet zo erg, maar soms lastig bij terugzoeken. Wellicht bekend bij meerderen, maar is hier op een eenvoudige manier iets aan te doen? Dus dat eml-bestanden gewoon hun oorsponkelijke datum behouden.
Link naar reactie
Bedankt voor de beide antwoorden. De oplossing die Marc H voorstelt passen wij echter al heel veel jaren toe en op die manier archiveren wij alles toch wel heel overzichtelijk. Niettemin zou een rechtstreekse oplossing toch heel welkom zijn. Ik zal die link van andre@home als ik tijd heb eens proberen. Merkwaardig dat dit verschijnsel dus geen bug is, maar naar het schijnt bewust zit ingebouwd in Windows. Iemand enig idee met welke diepere gedachte?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...