Ga naar inhoud

Bestanden delen vanaf de eigen computer


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik wil graag van de computer die ik dagelijks gebruik voor werk en studie, een soort servertje maken, maar niet geheel zoals een échte server. Wat ik graag wil hebben is de mogelijkheid om (gedownloade) bestanden snel met andere te kunnen delen, zonder webhost. Om het misschien iets meer te verduidelijken: Ik ben aan een (qua MB's) groot project bezig, en wil dit af en toe met mensen delen zodat ze een beetje kunnen inzien wat ik aan het maken ben. Ik wil dit echter niet elke keer moeten uploaden, maar misschien alleen moeten kopiëren naar een andere map op mijn computer. Nu is mij XAMPP aangeraden, maar na wat leeswerk blijkt dit eigenlijk bedoeld te zijn voor ontwikkelaars om thuis te kunnen testen, en niet om over het 'open internet' bestanden te versturen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken, welk pakket is hier het beste voor te gebruiken en ís XAMPP wel zo gevaarlijk? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Mike
Link naar reactie
Hier gebruiken meerdere niet-computerleken het internet, en die zullen er niet zo blij mee zijn als ik een poort opengooi. Momenteel heb ik een combinatie van LogMeIn Hamachi en HFS (thanks Gerben!) en dit werkt met 300 kb/s vrij respectabel. Is dit onveilig? (Ik ben trouwens van plan het te gaan gebruiken met mensen die ik ken en vertrouw) Is er nog een andere mogelijkheid, waarbij ik geen poort open hoef te zetten? Alvast erg bedankt! Groet, Mike
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...