Ga naar inhoud

Word ik voor de gek gehouden?


anoniem

Aanbevolen berichten

Word ik voor de gek gehouden of snap ik het niet? De provider, xs4all, belooft mij tot 4 MB download snelheid. OK. Speedtest meet voor het downloaden van een klein bestand 138 KB/sec (=1107 kbps). Maar bij het downloaden van een 30MB bestand lees ik dat de transfer rate 60KB/sec is. Voor mij valt dit niet te rijmen. Dus, graag een antwoord op mijn vraag.
Link naar reactie
snelheden op internet kan niemand garanderen, dus ook xs4all niet. snelheden wisselen constant, en dat komt, kortweg, omdat je niet de enige bent op de e-snelweg. dus geen een meting geeft een absoluut resultaat: de volgende minuut kan het weer anders zijn. en de technische voorzieningen in jouw buurt (m.n. ook de afstand van jouw huis tot de eerste centrale) spelen ook een rol. alleen als je constant (maar dat is dus lastig te interpreteren) te lage snelheden constateert , kan je je provider eens benaderen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ben wel jaloers op jullie allemaal hoor! Die snelheden zijn hier vrijwel onmogelijk. Wat zeuren jullie toch! Ik moet het doen met 128Kbs (alleen late avond of vroege morgen, soms, overdag staat het vrijwel stil) De opgegeven snelheid is de snelheid die je server kan leveren. Maar hij is ook maar afhankelijk hoe snel het Internet verkeer zelf is. De ene site is de andere (bij lange na) niet, dat kan ik zelfs met mijn lage snelheid merken... perloc
Link naar reactie
[quote:4865e3b777="ldej24"]Word ik voor de gek gehouden of snap ik het niet? De provider, xs4all, belooft mij tot 4 MB download snelheid. OK. Speedtest meet voor het downloaden van een klein bestand 138 KB/sec (=1107 kbps). Maar bij het downloaden van een 30MB bestand lees ik dat de transfer rate 60KB/sec is. Voor mij valt dit niet te rijmen. Dus, graag een antwoord op mijn vraag.[/quote:4865e3b777] De grootse bottleneck bij downloads is de locatie van de download. Ook al heb je de snelheid die je provider beloofd, als de server waar het bestand staat geen andere upload snelheid toelaat dan gaat ie domweg niet sneller.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Heel nederland word voor de gek gehouden want als jou 4 MB internet wordt aangeboden bedoelen ze daar dus mee 4MBit en we downloaden via Mbyte. Ik weet niet precies de omreken methode hiervoor dat zou je even opmoeten zoeken. Ik weet wel dat 20Mbit gelijk staat aan 2.5MB of 2500KB in de praktijk is ligt dit eigelijk rond de 2250KB of 2.25MB 10Mbit zou dus 1.25MB/1250KB zijn. 5Mbit zou 625KB zijn. 1Mbit zou 125KB zijn. 625KB - 125KB = 500KB en dat zou jou download snelheid moeten zijn met 4 MB. Misschien hebben jullie hier iets aan. Groeten !
Link naar reactie
Providers weten heel goed waar ze het over hebben en kijken wel uit met dit "voor de gek houden" met B waar ze b bedoelen, ze zouden binnen de kortste tijd ongenadig er van langs krijgen. Het is een groot deel van het [i:a081940ac4][u:a081940ac4]publiek[/u:a081940ac4][/i:a081940ac4] dat het verschil niet weet tussen de afkortingen met hoofd- en kleine letters. Waar op wat geringere schaal wel mee wordt gesjoemeld is een heel ander punt, nl. de geheugen- of schijfafmetingen. Een kB = 1024 byte (2 tot de tiende macht). Hierop voortbordurend is 1MB = 1024 kB, een GByte = 1024 MB en een TB = 1024 Gb. Zo zou een HD van 1 TB een capaciteit van 1024 tot de derde macht kbyte moeten hebben, dus 1.073.741.824 kbyte. De meesten hanteren echter rond 1.000.000.000. Verschil dus ruim 7 %. Edit: Ook bignick1 maakt met alle goede bedoelingen de fout met de zin "[i:a081940ac4]625KB - 125KB = 500KB en dat zou jou download snelheid moeten zijn met 4 MB[/i:a081940ac4]" Het mag duidelijk zijn dat dan die 4 MB even moet worden veranderd in 4 Mb. Een factor 8 verschil. Dat is nou net wat hij zelf probeerde duidelijk te maken. PS: Ik heb even op de site gekeken en geconstateerd dat xs4all helemaal geen 4MB belooft, maar 4 Mb/s voor het goedkoopste en 20 Mb/s voor het duurste. Komt dus overeen met 500kB/s resp. 2,5 MB/s. Nergens 4 MB.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...