Ga naar inhoud

Gedeelde VPN


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo luitjes, Ik heb 2 computers, één met een VPN verbinding naar de zaak, en een zonder die verbinding. Ze zitten beide in ons thuisnetwerk, dus als PC1 niet is ingelogd via de VPN, kan PC2 bij de gedeelde items van PC1. Maar, als PC1 op de VPN zit, krijg ik vanuit PC2 geen verbinding met PC1. Niet gek, want bij een VPN verbinding meldt PC1 zich in een ander netwerk aan. Is het mogelijk een gedeeld netwerk aan te leggen, zodat PC2 [u:368fd33dff]altijd[/u:368fd33dff] bereikbaar is? (dus ook wanneer de VPN verbinding naar de zaak is ingeschakeld). Alvast bedankt voor de reacties ;)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 4 maanden later...
  • 2 maanden later...
Ja, heel frustrerend als je iets wilt wat niet kan. Als je een computer hebt die zowel deel uitmaakt van je bedrijfsnetwerk (via VPN) als van je thuisnetwerk wordt de integriteit van de verbinding ernstig gecompromiteerd en het was juist de bedoeling dat het een veilige verbinding was. Daarom kan dat dus niet zomaar. Naturlijk bestaan er wel VPN-verbindingen tussen 2 LAN's, maar die zul je aan twee kanten moeten instellen en ik denk niet dat je bedrijf jouw thuisnetwerk in het zijne wil integreren. Dit is dus met wat meer woorden wat Andre bijna 8 maanden geleden al zei: "je zet dat systeem in een tunnel en dat is afgeschermd" Of het met VMware wel lukt weet ik niet. Je zou volgens Andre kunnen proberen een virtuele machine via VPN aan het bedrijfsnetwerk te koppelen, terwijl de reële computer in je thuisnetwerk blijft. Het is ook niet zo belangrijk of het lukt, want je wilt het niet proberen.
Link naar reactie
En toch kan het wel, maar er zijn twee dingen waar je op moet letten: - Het netwerk op de zaak mag niet in hetzelfde IP-subnet zitten als het netwerk thuis - Het vinkje 'default gateway op het remote netwerk gebruiken' in de properties van de verbinding, moet uit staan Zie ook even mijn commentaar [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=191088]in je andere topic[/url] over het icoontje van je DVD speler op de desktop...
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Dat is best een idee, maar ik maak via mijn router thuis verbinding met die VPN op de zaak. Dat gaat dus via dezelfde kabel. Bovendien heeft de VPN al zijn eigen LAN-verbinding, en als ik nog een NIC erbij hang zal er alleen maar nog een LAN-verbinding verschijnen. En om nou een kilometerslange kabel tussen Rotterdam en Woerden te leggen lijkt me niet de ideale oplossing :P
Link naar reactie
In een VPN zitten betekent dat je als het ware op je kantoor zit..... Zit je op je kantoor... kun je dan bijv bij de printer op het lokale netwerk.... die op een intern ip-adres staat..... Neen, alleen als die printer naar het internet geshared is, wellicht door hem in de DMZ te zetten v/d thuisrouter. Een 2e NIC verander mi hier totaal niets aan. En das maar goed ook, ander zou je zo "uit" een VPN kunnen stappen terwijl ie draait.... maar waarschijnlijk ook zo erin van buitenaf... en dat lijkt me nu net niet de bedoeling van een VPN......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...