Ga naar inhoud

RASPPPoE en 1394


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo forummers, Ik zit met het volgende probleem; Om op het internet/netwerk van mijn studentenhuis te komen heb ik volgens de technische dienst RASPPPoE versie 0.98 nodig (www.raspppoe.com). RASPPPoE bestaat uit een aantal .inf en .sys bestanden. Deze moeten geinstalleerd worden via de standaard netwerkkaart. De RASPPPoE bestanden fungeren dan als geavanceerde inbelverbinding voor het netwerk en internet. Nu mijn probleem; Ik heb een IEEE 1394 kaart als standaard LAN-verbinding. Ik selecteer deze en ga naar eigenschappen. Bij het overzicht van de componenten staan de standaard Client, Printerdeling, QOS en internetprotocol. Ik klik op 'toevoegen' en om een nieuw protocol toe te kunnen voegen. In de lijst staat dat er niets voor dit apparaat is gevonden. Ik selecteer vervolgens 'bladeren' en selecteer een willekeurig .inf bestand in de map van RASPPPoE. Na even nadenken krijg ik de melding dat er wederom niets gevonden kan worden, en zo kan ik eindeloos doorgaan. Bovenstaande heb ik volledig volgens de handleiding van het studentenhuis gedaan, zulke problemen worden bij de troubleshoot niet genoemd. Daar komt nog bij dat ik, sinds ik op het netwerk ben aangesloten, bij het opstarten van de computer een melding krijg dat er hardware gevonden is en dat er een zogenaamde 'netwerk-controller' geinstalleerd moet worden. Is RASPPPoE zo'n netwerk-controller? Of moet ik aan de slag met drivers die speciaal op de 1394 kaart van toepassing zijn? En misschien is de 1394 kaart wel het probleem? Is dit bijvoorbeeld totaal iets anders dan een ethernet-kaart? Ik kan de verbinding aangegeven met 1394 namelijk ook niet verwijderen uit het verbindingenscherm... Nou een hoop vragen, ik wacht in spanning op de reacties ;)
Link naar reactie
Die 1394 is een firewire kaart en alhoewel er over firewire ook een netwerk gevoerd kan worden is het hoodfzakelijke doel van de verbinding meestal het aansluiten van een videocamera. RASPPPoE binden aan een firewire gaat volgens mij niet. Hoe is je aansluiting van je pc aan het netwerk? Is dat mbv een zogeheten CAT5 kabel? , de stekker ziet er uit als een telefoon/isdn stekkertje; [img:9ecbb27584]http://www.weethet.nl/images/network/rj45_connector.jpg[/img:9ecbb27584] Zo ja: die 1394 is dus niet je netwerk verbinding maar je hebt een gewone ethernetkaart. En die zou ook ergens bij je netwerkverbindingen moeten staan als lan verbinding. Verder weet ik van RASPPPoE niet erg veel af daar zal iemand anders je dus mee verder moeten helpen. RASPPPoE is een set protocollen voor een netwerkverbinding, het heeft dus niets met de drivers voor je controller te maken,RASPPPoE verteld hoe de netwerkverbinding moet werken, de controller voert dat uit. Ga dus eerst maar op zoek naar je ethernetkaart. Sorry, nog een keer je post gelezen: de melding bij het opstarten over de netwerkcontroller is vermoedelijk de missende ethernet verbinding/apparaat. Je zult dus drivers moeten installeren voor het apparaat. Heb je al eens op "next" gedrukt? vind windows zelf geen drivers?` Als je een losse netwerkkaart hebt dan zou je de kast open kunnen maken en even op het kaartje kijken of er wat op staat, zit de netwerk controller op je moederborg geintegreerd dan zul je merk en type van het moederbord moeten zien te achterhalen en daar dan netwerk controller drivers voor moeten gaan zoeken.
Link naar reactie
Bedankt, ik zal het vanavond eens uitproberen op de betreffende computer. Ik heb idd een CAT5 aansluiting, maar heb alleen die 1394 kaart in m'n verbindingenscherm staan. Ik ging er automatisch vanuit dat dit mijn netwerkkaart was. Het automatisch installeren van de ontbrekende hardware gaat niet, aangezien windows geen besturingsprogramma's kan vinden. Ik ga het vandaag eens met een paar drivers-packs proberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...