Ga naar inhoud

DNS-records wijzigen? / foutmelding host?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een domeinnaam gekocht die ik wil koppelen aan een domein bij een ander bedrijf. Zoiets heb ik vaker gedaan, maar het DNS-controlepaneel bij TransIP vergt wat extra kennis (en ze leveren er geen support op). Ik snap het met name niet meteen door het gebruik van de @. En omdat ik merk dat er wel naar mijn host wordt verwezen als ik de url intyp, maar i.p.v. mijn site een foutmelding krijg: "De server is benaderd met een domein dat niet bekend is op deze server. Om veiligheidsredenen wordt deze pagina ook getoond indien deze server benaderd wordt met alleen een IP adres." Ik wil graag dat m'n domein bereikbaar is via www.domein.nl en dat ik bij m'n mail kom via mail.domein.nl. Er zijn steeds vier velden, nl. Recordnaam, Geldig, Type, en Waarde. De standaadinstelling is als volgt: Recordnaam Geldig Type Waarde @ 1 dag A (ip-adres domein) @ 1 dag MX 10 @ @ 1 dag MX 20 relay.transip.nl. ftp 1 dag CNAME @ mail 1 dag CNAME @ www 1 dag CNAME @ "Laat het domein weg; voor www.uwdomein.nl vult u in: www Gebruik de recordnaam @ voor het domein zelf, en * voor een wildcard." 1) Staat nu alles goed om bovenstaande wensen te voor elkaar te krijgen? Zo nee, hoe zou het dan moeten? 2) Voeg ik een subdomein toe door een cname toe te voegen met het subdomein als recordnaam en @ als waarde? 3) Wat veroorzaakt die foutmelding?
Link naar reactie
[quote:f759cca0eb="boelieboelie"]"De server is benaderd met een domein dat niet bekend is op deze server. Om veiligheidsredenen wordt deze pagina ook getoond indien deze server benaderd wordt met alleen een IP adres." [/quote:f759cca0eb] Lijkt me eerder een foutmelding van je (web)server, dan dat het een dns issue is. Je server moet natuurlijk wel worden verteld dattie requests voor www.jenieuwedomein.nl moet servicen, anders zal ie deze weigeren (eigenlijk precies wat de melding zegt...)
Link naar reactie
Idd, de hosting had een foutje gemaakt, een optie die ik me wel kon voorstellen, maar niet waarschijnlijk leek. Blijkt het toch zo te zijn. [size=7:761e96f7d6]Begin zo langzamerhand een beetje te twijfelen aan m'n webhost..[/size:761e96f7d6] Verder blijken die instellingen gewoon ervoor te zorgen dat ik www.domeinnaam.nl en mail.domeinnaam.nl kan bereiken, dus dat klopt allemaal wel. Thnx anywayz.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...