Ga naar inhoud

2 websites 1 IP adres


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik thuis 2 websites met 2 verschillende domeinnamen hosten. Ik heb al door dat IIS en Apache onder XP pro dit niet ondersteunen op 1 PC. Ik wil niet Windows 2003 server aanschaffen ivm de prijs. Het goedkoopste is denk ik twee PCs, want 2 PCs met XP pro heb ik al. Maar hoe zorg ik er voor dat bezoekers van de 2 websites steeds op de juiste PC uitkomen. Of gaat dat vanzelf goed? Lijkt me niet. groet X
Link naar reactie
Onder Apache zou dat wel moeten werken. Ik ben er zelf niet zo in thuis, maar als het goed is, moet je ergens virtual hosts op kunnen geven. Onder IIS in Windows XP Pro kan het inderdaad niet, die is beperkt tot één website. 2 Computers installeren kan alleen als je router niet zomaar poort 80 openzet naar één PC, tenzij je één van de webservers op een andere poort wil laten draaien. Zelf heb ik thuis Microsoft ISA-server draaien. Deze stuurt aan de hand van de opgevraagde URL, de browser door naar de juiste webserver.
Link naar reactie
Apache onderdsteund inderdaad Virtual Hosts, dit kan je in je config-file aangeven. Denk er wel om dat je in je config-file de werkelijke hostgegevens verwijdert, want je kan niet én virtual hosts hebben én een real-host. [url=http://httpd.apache.org/docs/2.0/vhosts/]Hier[/url] lees je alles over Apache en Virtual hosts.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:ec2ff2aeec="xwardox"]Beste Verzent, In de nieuwste versie van Apache kun je wel virtual en real host naast elkaar hebben: Requests for any address not specified in one of the <VirtualHost> directives (such as localhost, for example) will go to the main server, if there is one. Groet X[/quote:ec2ff2aeec] O, ok. dat wist ik niet. Weer wat bijgeleerd ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...