Ga naar inhoud

persoonlijke domein-naam op eigen pc


anoniem

Aanbevolen berichten

Rare titel miscshien Wat wil ik. 1- Op mijn linux-pc (centos) een superieur spam-filter-systeem opzetten. Omdat er ook een bouncer bij zit, moet deze , evetueel, via een domein-naam kunnen bouncen, danwel moet de postmaster een reply naar de spammer kunnen sturen dat betrefend e-mail adres niet meer bestaat. dus als volgt: spam komt in mailbox > spamassassin merkt het op > vervolgens krijgt de postmaster opdracht om een mail te versturen met de melding dat de mail niet gelevert kan worden, via dus postmaster@domein.nl Vraag: Hoe kan ik een persoonlijk domein runnen op mijn eigen PC??? Dank nogmaals: het gaat hier om een Linux-bak, met Centos4.0 en uiteraard de benodigde software zoals spamassassin en clamav geinstalleerd. Evert
Link naar reactie
Je kan een (.nl-) domeinnaam kopen bij een deelnemer van de stichting internet domainnaamregistratie. Die zet je domeinnaam in hun DNS en koppelt je (vaste) ip-adres daaraan, waardoor verkeer voor jouwdomein.nl op jouw ip-adres uitkomt. Zoek een hostingprovider waar je dat kan doen zonder dat je daar ook een website moet hosten oid. Zoek er een waar je een klantlogin krijgt, zodat je zelf je zonefile kan beheren (ip-adres wijzigen als dat een keer nodig is). Als je een dynamisch ip-adres van je provider hebt, ben je aangewezen op een provider als http://www.dyndns.org. Je kan dan beter een andere internetaansluiting nemen, want je domeinnaam eindigt dan geloof ik altijd op jouwdomein.dyndns.org. Een .nl-domeinnaam kun je het beste bij een Nederlandse provider kopen. Ik geloof dat je ook gratis een .tk-domeinnaam kan aanschaffen in Tokelau. .com- .net- en .eu-domeinnamen zijn over het algemeen duurder in aanschaf.
Link naar reactie
Sinds kort heb ik mijn domeinnaam vastgelegd via selfhosting.nl Je kunt daar een domeinnaam vastleggen en deze via de DNS laten koppelen aan elk gewenst IP adres. Zodoende heb ik een domeinnaam vast gelegd en deze door laten verwijzen naar het IP adres van mijn internet aansluiting thuis. Ik draai nu mijn eigen webserver (apache) en zolang ik mijn PC aan laat staan werkt alles perfect. Op de site staat ook perfect uitgelegd hoe je zelf je eigen webserver kunt installeren. Een nadeel van mijn ISP (@home) is dat mijn ip adres af en toe veranderd. Gelukkig kan ik daarvoor een apart formulier invullen op de selfhosting site. Ik geef dan mijn nieuwe ip adres op en DNS gegevens worden dan nog dezelfde dag aangepast zodat mijn site weer berijkbaar is. Ik ben erg tevreden over de diensten die selfhosting mij levert. Daarom raad ik iedereen aan om eens een kijkje te nemen op hun website: [url]http://www.selfhosting.nl/[/url] mvg. Henk.
Link naar reactie
[quote:20328c0b75="windowsXP-PRO"]Rare titel miscshien Wat wil ik. 1- Op mijn linux-pc (centos) een superieur spam-filter-systeem opzetten. Omdat er ook een bouncer bij zit, moet deze , evetueel, via een domein-naam kunnen bouncen, danwel moet de postmaster een reply naar de spammer kunnen sturen dat betrefend e-mail adres niet meer bestaat. dus als volgt: spam komt in mailbox > spamassassin merkt het op > vervolgens krijgt de postmaster opdracht om een mail te versturen met de melding dat de mail niet gelevert kan worden, via dus postmaster@domein.nl [/quote:20328c0b75] Dat bouncen kun je misschien maar beter laten ? Dan ben je binnen de kortste tijd namelijk honderden, zoeniet, duizenden mailtjes aan het bouncen (!). Denk eens aan al dat dataverkeer en overlast wat je genereerd met onnodig bouncen van bots, virusmail en spam ? Bij spam is het dan ook vaak nog eens zo dat je domein op een lijst komt te staan, want bouncemail is een bevestiging van het bestaan van een mailserver voor jouw domein (!). Bouncen zou je niet als anti-spam maatregel moeten zien, maar meer als service voor klanten, kennissen, vienden, familie, etc. om aan te geven dat ze naar een niet bestaand account hebben gemaild.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...