Ga naar inhoud

Mail vanuit Exchange doorzenden aan POP3


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zoek een mogelijkheid om via Exchange binnengehaalde mail (smtp) door te sturen naar een POP3 account buiten het domein. Betreffende mail mag dus best worden beinnengehaald op exchange, maar moet automatisch (als kopie) worden doorgestuurd naar een standaar e-mail programma als Outlook op een thuisadres. Tot nu toe is me dat niet gelukt. Heeft iemand wat hints of een stappenplan voor me? B.v.d !
Link naar reactie
In nieuwere versies moet je binenn Active Directory Users en Computers een 'Contact' aanmaken. Een gebruikersaccount kan ook, maar een contact is geen gebruiker op het netwerk en heeft dus verder ook geen rechten. Het is dus alleen een verwijzing naar een extern e-mailadres. Binnen de eigenschappen van de betreffende gebruiker (waarvan je de mail wilt doorsturen) ga je naar het tabblad "exchange general", knop "delivery options". Hier kun je aangeven dat de mail naar een "alternate recipient" gestuurd moet worden en of de mail ook nog in de betreffende mailbox afgeleverd moet worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...