Ga naar inhoud

e-mail filtering


anoniem

Aanbevolen berichten

Een paar mogelijkheden: - Spamfilter bij je provider nemen. Heeft mij een half mensenleven (ergernis+tijd) opgeleverd. Ook niet 100% zeker, maar bij mij toch zeker 87% - Ander -eigen- spamfilter nemen. Liefst zelflerend. Heb van anderen goede ervaringen meegemaakt met SpamBayes, dat zich in Outlook nestelt. Spam markeer je als spam en de volgende keer heeft het progje geleerd de boel weg te flikkeren. Eerst even werk met het markeren van ongewenste mail, maar na korte tijd zie je de hoeveelheid rotzooi in snel tempo afnemen.
Link naar reactie
Dan weer 2 opmerkingen :D 1. Reclameren bij je provider. Dat er wat tussendoorglipt is normaal, maar mijn ISP Wanadoo (er wordt veel op ze gekankerd, maar dit doen ze uitstekend) laat maar 3-4 stuks per week door. Daar is mee te leven, niet? 2. Bovenop je ISP filter een Bayeaans filter, een lerend filter in je Outlook zetten. Als de provider het niet goed doet, dan maar zelf doen. Het instellen ven Outlook zelf is onbegonnen werk. De rotzakjes die verzenden zijn fulltime bezig zich te transformeren en het kost je 50X zoveel tijd je Outlook in te stellen als dat het gewis je tijd kost.
Link naar reactie
Nog één kleine opmerking: TS heeft zijn e-mailadres in z'n profiel staan. Niet zo verstandig, want dat vraagt gewoon spam. [quote:ccae9a2648]Het instellen ven Outlook zelf is onbegonnen werk. De rotzakjes die verzenden zijn fulltime bezig zich te transformeren en het kost je 50X zoveel tijd je Outlook in te stellen als dat het gewis je tijd kost. [/quote:ccae9a2648]Klopt wel een beetje, zeker wat betreft afzenders. Met trefwoorden in de onderwerpregel valt nog wel wat te filteren. Ondanks dat ze ook daarin op hun stumperachtige manier slim menen te zijn door steeds opnieuw andere opzettelijke spelfouten te bedenken. De woordkeuze in die vullis is nl. doorgaans niet zo rijk. Desondanks glipt er toch nog wel wat door, want alles filteren is inderdaad onbegonnen werk. Ik laat daartoe door een andere filterregel alles wat niet afkomstig is van bekenden meteen verplaatsen naar de map verwijderde items. Wat daarin nu verschijnt (hooguit 10 per dag), daar kan ik zonder uitzondering onmiddellijk aan zien wat spam is. En meestal is dat dan de hele map. Eén druk op de knop en weg zijn ze.
Link naar reactie
Mailwasher heeft niet zo gek veel zin. Dan moet je toch nog de hele lijst goede+slechte mail door, moet je de slechte markeren, verwijderen etc. Enig verschil met Mailwasher is dat het dan op de server van de provider gebeurt en niet op je eigen PC. Het door mij genoemde, volgens diverse bekenden van mij goed werkende, SpamBayes kun je hier halen: http://spambayes.sourceforge.net/ Het nestelt zich in een van de Outlookbalken. Je maakt een map Spam o.i.d. aan. In het begin laat het alle mail door. Alles wat je vervolgens als Spam markeert, gooit ie daarna direkt in de Spambox. Hij leert wat je wel en niet wilt hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...