Ga naar inhoud

Dubbele berichten


anoniem

Aanbevolen berichten

Nadat ik een e-mailaccount heb toegevoegd, zodat ik bij het versturen van berichten kan kiezen tussen mijn hoofdidentiteit en mijn reserve-identiteit, krijg ik op een van mijn twee computers - allebei aangesloten op een router - elk inkomend bericht dubbel. Vraag: Wat is de oorzaak? Vraag 2: Wat is de oplossing?
Link naar reactie
Meerdere identiteiten hebben doorgaans een psychische oorzaak, maar daar zijn behandelingen voor ;-) Ik denk dat bij het maken van het tweede account (op hetzelfde emailadres) een optie "Mail niet verwijderen van server" aan is gezet, en bij het verzenden/ontvangen het tweede account eerst de mail ophaalt, de berichten dus op de server achterlaat (gangbare optie in emailclients) en het eerste account vervolgens het mailtje nog een keer ophaalt en dan wel verwijderd. Of ook achterlaat, ik zou de optie bij beide accounts checken. In Outlook stel ik dat in op het tabblad Geavanceerd van de Accounteigenschappen: Een kopie van berichten op de server achterlaten.
Link naar reactie
Oh, maar dan krijg je straks weer op een van de computers de post niet, omdat je outlook-met-dubbele-identiteit straks de post verwijdert. Is het niet handiger om voor die reserve-identiteit ook een echt ander e-mailadres te gebruiken? Klinkt nu alsof het enige onderscheid tussen de accounts de "Weergegeven naam" is. Je kan je hoofd-identiteit (die je ook op een andere pc wil gebruiken) dan onveranderd laten (post op de server achterlaten) om ook op die andere pc te kunnen beheren. Een Hotmail-account is snel gemaakt.
Link naar reactie
[quote:139048b217="Paulus"]Oh, maar dan krijg je straks weer op een van de computers de post niet, omdat je outlook-met-dubbele-identiteit straks de post verwijdert. Is het niet handiger om voor die reserve-identiteit ook een echt ander e-mailadres te gebruiken? Klinkt nu alsof het enige onderscheid tussen de accounts de "Weergegeven naam" is. Je kan je hoofd-identiteit (die je ook op een andere pc wil gebruiken) dan onveranderd laten (post op de server achterlaten) om ook op die andere pc te kunnen beheren. Een Hotmail-account is snel gemaakt.[/quote:139048b217] :cry: Ik héb een ander e-mailadres, dat is die reserve-identiteit. Maar ik wil snel kunnen wisselen en niet eerst naar ´bestand´, ´identiteiten´ etc hoeven te gaan. Ik wil gewoon boven een te versturen bericht meteen kunnen kiezen tussen de hoofdidentiteit en de andere identiteit. Daarom heb ik de reserve-identiteit toegevoegd als e-mailaccount in het scherm van de hoofdidentiteit.
Link naar reactie
Hmm, ik heb ook nog even je andere topic gelezen. Het klinkt alsof je nu 2 accounts hebt die je allebei op hetzelfde e-mailadres hebt geconfigureerd en die ook de e-mail op de server achterlaten. In dat geval worden nl. alle berichten door beide accounts opgehaald, en krijg je ze dubbel binnen. Dat kiezen van identiteit boven een bericht ken ik wel van Outlook Express, maar in Outlook heb ik dat nog niet gezien, ik kan daarin wel de Verzendenknop naar beneden uitvouwen en dan kiezen met welk account ik het bericht verstuur. Ik zou nog even controleren of in de reserver-account ook echt alle gegeven naar die andere emailaccount wijzen, dus: Account 1 (hoofd en 2e pc): Naam: "Paul" email: paul@domein.nl (emailadres dat bij verzenden wordt ingevoegd en waarop gereplied wordt) Inkomende mail: pop.domein.nl Berichten op server achterlaten Account 2 Naam: "Paulus" email: paulus@hotmail.com Inkomende mail: mail.hotmail.com (of hoe heet die, ik gebruik geen hotmail) Breichten NIET op server achterlaten Ik kan geen andere reden bedenken waarom je berichten dubbel zou krijgen (2 keer zou ophalen) dan 2 accounts met eenzelfde server voor inkomende mail.
Link naar reactie
[quote:1950cd476f="Paulus"]Hmm, ik heb ook nog even je andere topic gelezen. Het klinkt alsof je nu 2 accounts hebt die je allebei op hetzelfde e-mailadres hebt geconfigureerd en die ook de e-mail op de server achterlaten. In dat geval worden nl. alle berichten door beide accounts opgehaald, en krijg je ze dubbel binnen. Dat kiezen van identiteit boven een bericht ken ik wel van Outlook Express, maar in Outlook heb ik dat nog niet gezien, ik kan daarin wel de Verzendenknop naar beneden uitvouwen en dan kiezen met welk account ik het bericht verstuur. Ik zou nog even controleren of in de reserver-account ook echt alle gegeven naar die andere emailaccount wijzen, dus: Account 1 (hoofd en 2e pc): Naam: "Paul" email: paul@domein.nl (emailadres dat bij verzenden wordt ingevoegd en waarop gereplied wordt) Inkomende mail: pop.domein.nl Berichten op server achterlaten Account 2 Naam: "Paulus" email: paulus@hotmail.com Inkomende mail: mail.hotmail.com (of hoe heet die, ik gebruik geen hotmail) Breichten NIET op server achterlaten Ik kan geen andere reden bedenken waarom je berichten dubbel zou krijgen (2 keer zou ophalen) dan 2 accounts met eenzelfde server voor inkomende mail.[/quote:1950cd476f] Ik héb Outlook Express. En ik heb twee e-mailadressen, die allebei naar mail.chello.nl verwijzen.
Link naar reactie
[quote:2bd1ff0b02="Paulus"]Ik zit nu achter een bak met ook Outlook Express XP, heb je op dat tabblad waar je server voor inkomende mail invult bij Account ook twee keer hetzelfde account staan, of staan daar twee verschillende accounts (twee verschillende usernames/pwds)?[/quote:2bd1ff0b02] Server inkomende mail is altijd: mail.chello.nl. Maar ik wil ook helemaal geen hotmailadres. Bij Chello kun je meerdere e-mailadressen nemen.
Link naar reactie
Okee, dat is dan dus iig wel de oorzaak van het twee keer binnenhalen van mailtjes. Bedoeling is dat je per account een unieke user/pwd invoert, nl. per account het voorvoegsel van je emailadres en het bijbehorende password. Als je dus 2 chello-adressen hebt, bijv. diana@chello.nl en amsterdam@chello.nl met evt. op allebei hetzelfde password (wel zo handig), dan zet je bij de ene account, waarmee je als diana@chello.nl mailt bij Server voor inkomende email: User: diana, pwd: *** en bij het andere account zet je User: amsterdam, pwd: ***, want voor het ophalen van mail bij twee accounts moeten twee mailboxen worden gecontroleerd.
Link naar reactie
[quote:4acc91a215="Paulus"]Okee, dat is dan dus iig wel de oorzaak van het twee keer binnenhalen van mailtjes. Bedoeling is dat je per account een unieke user/pwd invoert, nl. per account het voorvoegsel van je emailadres en het bijbehorende password. Als je dus 2 chello-adressen hebt, bijv. diana@chello.nl en amsterdam@chello.nl met evt. op allebei hetzelfde password (wel zo handig), dan zet je bij de ene account, waarmee je als diana@chello.nl mailt bij Server voor inkomende email: User: diana, pwd: *** en bij het andere account zet je User: amsterdam, pwd: ***, want voor het ophalen van mail bij twee accounts moeten twee mailboxen worden gecontroleerd.[/quote:4acc91a215] Oké, gedaan. Maar ik verwachtte het al: nu heb ik het bekende wachtwoord probleem. Telkens wordt bij opstarten het wachtwoord gevraagd voor mijn reserve-identiteit. Op 'oke' clicken helpt niet. Alleen annuleren helpt en dan krijg ik een foutbericht toe.
Link naar reactie
Dat krijg ik hier alleen voor mekaar als ik geen of een onjuist wachtwoord invul en niet het juiste password laat onthouden. Als je bij beide accounts dezelfde user/pwd invult, dan wordt ook maar van 1 box de email opgehaald en kun je e-mail die naar je reserve-identiteit is gestuurd niet ophalen.
Link naar reactie
[quote:aac1195198="Paulus"]Dat krijg ik hier alleen voor mekaar als ik geen of een onjuist wachtwoord invul en niet het juiste password laat onthouden. Als je bij beide accounts dezelfde user/pwd invult, dan wordt ook maar van 1 box de email opgehaald en kun je e-mail die naar je reserve-identiteit is gestuurd niet ophalen.[/quote:aac1195198] Ben in de war met accounts en alliassen. Het blijkt dat ik bij chello een alias heb, dus geen tweede account. Het probleem is dus niet dat de post van mijn reserve-identeit (=alias) niet wordt doorgestuurd, het probleem is dat ik een alias heb ingevuld als extra e-mailaccount in Outlook Express en nu steeds een pop-up krijg dat er een wachtwoord voor die alias moet worden ingevuld. Terwijl die gewoon bij hetzelfde e-mailaccount hoort. Maar als ik bij allebei dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord invul, krijg ik alle berichten dubbel. Edit: Zaak is opgelost. Bij Chello de alias verwijderd en een e-mailaccount aangemaakt met de naam van de alias.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...