Ga naar inhoud

Router crashed bij Port Forwarding


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem: In ons huis gebruiken we twee computers, die zijn aangesloten op een router (Unex IS050s). Voor het gebruiken van ABC (BitTorrent) en DC++ gebruiken we Port Forwarding. Aangezien het laatste cijfer van het IP-adres af en toe verandert, en voor de twee computers altijd één getal verschilt, stellen we dit steeds handmatig in, als iemand één van de programma's op dat moment gebruikt. Dit heeft tot nu toe altijd goed gewerkt, en het was mogelijk om in DC++ in Active mode i.p.v. Passive te werken. Maar de laatste tijd crashed de router af en toe als deze getallen voor de te gebruiken poorten worden ingevoerd. De hele internet-verbinding valt dan meteen plat. Nu doet deze het meteen weer na het resetten van de router, maar het port-forwarden wil op dit moment zelfs helemaal niet meer lukken, omdat de router steeds uitvalt. Ik heb onlangs wel een nieuwere driver-versie van de router geïnstalleerd, maar ik twijfel of dit er mee te maken heeft, want het port-forwarden heeft wel gewerkt. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Alvast bedankt, Jesper
Link naar reactie
Volgens mij is dat een vrij oude router klopt dat? Is dat wel een uPnP router? Wat bedoel je met driver? Bedoel je daar nieuwe firmware mee? Want die zou ik zoiezo ff downloaden en installeren. En dan zou ik de router ff resetten op zo een manier dat je alle instellingen er opnieuw in moet zetten.
Link naar reactie
[quote:cb2709e75c="roy_startpag"]Volgens mij is dat een vrij oude router klopt dat? Is dat wel een uPnP router? Wat bedoel je met driver? Bedoel je daar nieuwe firmware mee? Want die zou ik zoiezo ff downloaden en installeren. En dan zou ik de router ff resetten op zo een manier dat je alle instellingen er opnieuw in moet zetten.[/quote:cb2709e75c] Ik weet niet of deze Unex uPnP is. Driver is idd firmware. Een echte volledige reset had ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik proberen. Bedankt! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...