Ga naar inhoud

mijn computer tijd loops achter bij atomaire klok +/- 7 min. hoe krijg ik ze gelijk?


anoniem

Aanbevolen berichten

Je geeft niet aan wat voor computer je hebt en welke versie van het besturingssysteem. Onderstaand antwoord geldt voor Windows 8.1. Bij andere versies van Windows werkt het soms nèt anders, is het Unix (Linux, Mac, ...) dan werkt het ongetwijfeld weer anders. Ikzelf merkte dat op mijn computer de tijd ook minuten verschilde sinds de overgang naar normale, pardon, wintertijd. Op Windows 8.1 synchroniseert het besturingssysteem zelf van tijd tot tijd met een server op het internet die de 'echte' tijd doorgeeft. Standaard is dat een of andere Microsoft server. blijkbaar is deze nu "out of sync". Maar je kunt een andere kiezen. Klik rechtsonder in de taakbalk op de tijd (of via het control panel), klik vervolgens op Change date and time settings... In het "Date and Time" venster dat dan verschijnt, selecteer de laatste tab "Internet time" en klik op "change settings...". Er verschijnt een tweede venster met "Internet time settings", kies in de dropdown box een andere server, bijv. time.nist.gov, en klik vervolgens op "update now". Nu zou je de juiste tijd moeten hebben.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...