Ga naar inhoud

IP-Messenger


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:71bfc55fda="Belg"]Chatten via het internet? Tja daar vraag je me wat... [img:71bfc55fda]http://www.mediawatchers.nl/smileys/kopkrab.gif[/img:71bfc55fda][/quote:71bfc55fda] Ter verduidelijking: met chatten op IP-niveau bedoel ik dus niet de ingeburgerde Messengers als MSN of ICQ, nee ik wil een IP-adres opgeven en op dat niveau een bericht versturen. Een pop-up message is misschien een betere omschrijving....bedankt
Link naar reactie
Ja precies. Gelukkig zijn Firewalls in geval van verkeerd gebruik van zo'n tool een goede bescherming. Ik wil echter in mijn eigen netwerkje, maar ook met enkele van mijn (Internet-) contactpersonen onafhankelijk van de Messenger services berichten kunnen versturen. Een praktisch voorbeeld: als MSN uit de lucht is of iemand wil even niet "gezien" worden, dan kan de 'IP-messenger" tóch nog een melding op het scherm van deze persoon laten verschijnen. Natuurlijk dienen hiervoor, net als met FTP en andere overdrachten de Firewalls aangepast te worden. Die afspraak zullen we dan ook onderling maken. Daar ik Net Send wel eens gebruik binnen ons bedrijfsnetwerk vroeg ik me gewoon af of iets dergelijks ook met directe invoer van IP-nummers kon. Ik kan me goed voorstellen dat een applicatie als deze niet zomaar beschikbaar is, om de mensen met de verkeerde bedoelingen (lees nare pop-ups) te weren. Maar goed, wie vandaag de dag geen goed werkende Firewall heeft.... Groeten en bedankt voor de reacties El Mel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...