Ga naar inhoud

Prijsverhoging MXstream


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Voor wie het nog niet wist: KPN verhoogt per 1 februari de prijzen van MXstream met ongeveer 20%. Dit gebeurt zonder dat daar enige vorm van verbetering van de service (zoals een betere upstream snelheid) tegenover staat.

Ik vind dat persoonlijk onacceptabel en heb daarom een klacht ingediend bij het volgende adres:

KPN MXstream Afdeling Improvement Postbus 58800 1040 JA AMSTERDAM

('Improvement', what's in a name?) Voor meer informatie over deze prijsverhoging, zie onder andere de volgende site:

http://www.xs4all.nl/adsl/faq_prijsverhoging_mxstream.html

Hieronder volgt een kopie van mijn klachtenbrief; wie weet helpt het een beetje...

quote:
Geachte heer/mevrouw,

Vandaag, 8 januari 2002, heb ik dankzij een bericht in een PC gebruikers nieuwsgroep op het Internet http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/370693/) vernomen dat KPN van plan is per 1 februari aanstaande een forse prijsverhoging voor de MXstream abonnementen door te voeren.

Ik wil u middels deze brief laten weten dat dit bericht mij zéér onaangenaam verrast. Een prijsverhoging van ruim 20 procent zonder ook maar één bijpassende verbetering van de service is absoluut buiten alle proporties! Ik had een dergelijke stap kunnen billijken indien bijvoorbeeld de snelheid zou zijn verhoogd (met name op het gebied van de upstream-snelheid valt er nog heel veel te verbeteren aan het Mxstream product), maar zelfs dan zou een prijsverhoging van ruim 20% nog aan de hoge kant zijn geweest. Een dergelijke prijsverhoging zonder aanpassing van de service is in mijn ogen onacceptabel.

Tot op heden heb ik hierover nog geen persoonlijke brief mogen ontvangen, wat mijn verontwaardiging over dit bericht nog doet toenemen. Ik vind het op zijn zachtst gezegd niet netjes dat KPN een dergelijk korte termijn aanhoudt voor het aankondigen van zon forse prijsverhoging.

Helaas zijn er in mijn postcodegebied geen goede alternatieven voorhanden, waardoor ik mijn teleurstelling niet kan uiten middels het opzeggen van het abonnement. Voorlopig kunt u daarom nog profiteren van uw monopolie op dit gebied, maar neemt u van mij aan dat ik in het vervolg wel drie keer zal nadenken voordat ik me nog eens voor een KPN dienst zal aanmelden.

Om toch aan te geven dat ik dergelijke praktijken absoluut niet kan waarderen heb ik een kopie van deze brief verstuurd naar de televisieprogrammas Kassa! en Radar, de Consumentenbond, het computertijdschrift Computer!Totaal en diverse nieuwsgroepen op het Internet. Hopelijk zet het feit dat ik, als trouwe klant van KPN, me hiertoe genoodzaakt zie u aan het denken; ik voorspel u dat u met deze actie veel goodwill zal verspelen. Ik raad u dan ook sterk aan het besluit tot deze prijsverhoging te heroverwegen.

(Overigens is het natuurlijk wel zeer wrang dat ik deze klacht uitgerekend aan de afdeling Improvement moet adresseren.)


-MORA

[This message has been edited by MORA (edited 08-01-2002).]

Link naar reactie
Bij mij in de wijk zijn geen andere opties als adsl van kpn dus zal ik ook de extra prijs moeten gaan betalen.

Ik hoop dat er binnenkort een beetje concurentie komt op het gebied van breedband providers komt. Op de kabel en adsl is geen concurrentie waardoor bedrijven als kpn en casema kunnen doen en laten wat ze willen. Als er concurrentie is zullen er wel goede providers bij komen. Ik hoop dan ook dat de andere adsl aanbieders snel landelijke dekking hebben. Waarmee er concurrentie is voor kpn zo`n prijstijging zal dan niet meer zomaar gebeuren.

[This message has been edited by gobelair (edited 08-01-2002).]

Link naar reactie
XS4all experimenteert met BBned, dat zal naar alle waarschijnlijkheid in mei beschikbaar komen. Je kan dan (als je contract afgelopen is natuurlijk) binnen XS4all overstappen. Althans, dat zijn de geruchten (nou ja, het staat op de news server van XS4all) :smile:

Ik geloof dat BBned iets van 55 euro kost, maar dan heb je wel een snellere upload. Dus als het "gerucht" waar is, is de KPN in augustus een klant kwijt. Ga zo door KPN

------------------ Pieter78: Als de nood het hoogst is, is Bill nabij.

Link naar reactie
quote:
Bill Gates: XS4all experimenteert met BBned, dat zal naar alle waarschijnlijkheid in mei beschikbaar komen

Kijk, dat zou nog eens goed nieuws zijn; dan hoef ik niet eens van provider te wisselen. Maar ondertussen hoop ik dat KPN zoveel negatieve publiciteit over zich uitgestort zal krijgen, dat ze zich misschien alsnog zullen bedenken (lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar je weet het maar nooit; misschien gaan de aandeelhouders wel piepen als consumentenprogramma's zoals Kassa hier op inhaken).

-MORA

Link naar reactie
quote:
Persbericht XS4ALL 8 januari 2002

XS4ALL start technische pilot met BBned ADSL

Eind deze maand start XS4ALL een technische pilot met ADSL via BBned. XS4ALL is met name geinteresseerd in ADSL-diensten met een hogere maximale snelheid dan de huidige ADSL-diensten van KPN Mxstream. XS4ALL test de BBned diensten met een snelheid van 2 tot 8 Megabit/seconde en twee varianten met een dubbele upstream snelheid (512/128 en 1024/512).

De eerste twee maanden blijft de pilot beperkt tot medewerkers van XS4ALL. Tijdens de pilot wordt gekeken naar het soepel verlopen van het order- en leveringsproces, de daadwerkelijke kwaliteit van de dienstverlening en de mogelijkheid om gemakkelijk snelheidsupgrades uit te voeren. Ook wil XS4ALL ervaring opdoen met verhuizingen van bestaande ADSL klanten naar ADSL-diensten via BBned, met behoud van het reeds aangeschafte Alcatel modem.

Als de resultaten van de test goed zijn, hoopt XS4ALL eind maart meer informatie bekend te maken over prijzen, diensten en beschikbaarheid. Naar verwachting kunnen de nieuwe diensten dan in mei 2002 commercieel worden aangeboden aan een breed publiek, naast de bestaande Mxstream ADSL-diensten. Het dekkingsgebied van BBned zal op dat moment vrijwel gelijk zijn aan het huidige ADSL aanbod van XS4ALL. Klanten kunnen daarbij gebruik maken van de mogelijkheid tot line-sharing, waardoor de telefonie via KPN kan blijven verlopen.


Dit mooie verhaal staat hier.

------------------ Pieter78: Als de nood het hoogst is, is Bill nabij.

Link naar reactie
Ook ik heb een dergelijke brief verstuurd. Deze topic had ik nog niet gelezen, maar ook ik heb in mijn mail de suggestie gedaan dat een verdubbeling van de upload waarschijnlijk minder klanten gaat kosten.

De voorbeeld-brief van MORA doorsturen via Bill Gates is natuurlijk prima, maar het is beter om er zelf even een kwartiertje voor te gaan zitten. Dan maar even niet RTCW'en of de MOHAA-demo spelen :smile:

Greetz Adriaan

Link naar reactie
dat van de OPTA klopt, hieronder een stukje (nu.nl)...

quote:
'Mxstream wordt misschien nog duurder'

Uitgegeven: 9-1-2002 20:00 Laatst gewijzigd: 9-1-2002 22:15

DEN HAAG/HOUTEN - Het tarief van Mxstream, de snelle internetverbinding van KPN waarover veel ophef is ontstaan, moet misschien wel verder omhoog. Een woordvoerder van telecomtoezichthouder Opta heeft dit woensdag gezegd.

Eerder op de dag had Opta nog laten weten dat het onderzoekt of het KPN kan aanpakken wegens de forse tariefsverhoging van zijn snelle adsl-internetverbinding. Daarvan was aan het einde van de middag geen sprake meer.

Opta is volgens de post- en telecomwetgeving niet bevoegd klachten over verhogingen van de abonnementstarieven in behandeling te nemen, aldus een persverklaring.

Opta onderzoekt wel de concurrentieontwikkelingen op het gebied van snel internet. Volgende maand moet dit onderzoek zijn afgerond. Er zijn twee mogelijkheden, aldus de zegsman van Opta. "KPN moet of de tarieven van Mxstream verhogen of de groothandelsprijzen, voor bedrijven die dezelfde dienst willen aanbieden, verlagen."

Beroering

De woordvoerder wil niet op het onderzoek vooruitlopen, maar de Opta neigt naar het eerste. "KPN is met Mxstream heel laag begonnen", stelde de woordvoerder vast.

Dinsdag ontstond veel beroering over het voornemen van KPN de maandelijkse abonnementsprijs van Mxstream met 23 procent te verhogen. Volgens het telecomconcern is de verhoging noodzakelijk omdat de dienst anders verlieslijdend dreigt te worden. KPN piekert er niet over haar terug te draaien.

De Consumentenbond eiste dinsdag al dat KPN de tariefsverhoging ongedaan maakt. Woensdag kwam daar de computervereniging HCC bij, die circa 15.000 leden heeft met een Mxstream-aansluiting. HCC, dat in totaal 165.000 leden heeft, wil kijken of er juridische stappen mogelijk zijn tegen KPN.

Clausule

De gebruikers zitten overigens niet vast aan hun ADSL-aansluiting bij KPN. "In een clausule staat dat de consument in geval van een prijsverhoging zijn abonnement binnen een bepaalde termijn kan opzeggen", aldus directeur R. van Rooden van HCC. De club van computergebruikers heeft een standaardbrief op internet gezet waarmee abonnees hun contract met KPN kunnen opzeggen. HCC heeft inmiddels honderden woedende leden aan de lijn gehad.

Opta dacht KPN te kunnen pakken op de wijze waarop het telecomconcern de tariefsverhoging aan de consumenten heeft meegedeeld, maar de toezichthouder is daarvan teruggekomen. Volgens de woordvoerder gaat KPN netter met de zaak om dan met de plotselinge invoering van een tarief voor voicemail, wat indertijd tot vele verontwaardigde reacties leidde.


Ik denk als ze de prijzen nog verder omhoog gaan gooien dan die 23 % die ze nu van plan zijn, dat ze ons kwijt zijn. En ik hoop eigenlijk dat ook nog meer mensen dan overstappen. Want 23 % is al teveel, maar nog te overzien. Zoadra het nog hoger wordt, gaan wij eens kijken bij Cistron (of zoals mijn moeder zei: wanadoo cable :sad:).

De groeten KPN...

[This message has been edited by Vrieskerel (edited 10-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Vrieskerel: Zoadra het nog hoger wordt, gaan wij eens kijken bij Cistron (of zoals mijn moeder zei: wanadoo cable :sad:).
Cistron heeft datalimieten en is schreeuwend duur met zijn aansluitkosten (€ 200 zonder modem). Dan kan je beter Wanadoo Broadband Premium nemen, dan haal je dezelfde snelheid als met Basic ADSL nu...

------------------ Pieter78: Als de nood het hoogst is, is Bill nabij.

[This message has been edited by Bill Gates (edited 10-01-2002).]

Link naar reactie
Chello draait de afgelopen 3 maanden hier als een sneltrein. Het ligt er nooit uit (ik ben namelijk bijna de hele dag online) en de snelheid is prima. Bijvoorbeeld bij een spelletje Counter-Strike heb ik meestal de laagste ping (met een aantal @homers). Uploaden gaat ook prima. Kost nu btw 100 piek per maand.

------------------ Sites waar ik mee bezig ben: Lynxpolis.nl GPS Webdesign Persoonlijke site voor school Dutch Northern Alliance website

BTW. Homesite rules bigtime!!!

Link naar reactie
[b]KPN komt met coulanceregeling[b/]

KPN heeft besloten om naar aanleiding van de prijsverhoging op Mxstream, klanten die minder dan een jaar geleden een Mxstream aansluiting hebben genomen, hun Mxstream abonnement opzeggen en hun modem retourneren een tegemoetkoming in de reeds gemaakte kosten voor de aanschaf van het modem te geven. De voorwaarden alsmede de exacte regeling treft u hieronder aan.

Naar aanleiding van gebruikersonderzoeken die de afgelopen maanden zijn uitgevoerd is gebleken dat veel Mxstream klanten een hogere upstream snelheid voor Mxstream Basic wensen.

In dit kader is KPN dan ook al enige tijd bezig deze wens te realiseren en kan KPN de Mxstream Basic klanten nu reeds melden dat begin mei 2002 de upstream snelheid voor Mxstream Basic met 64 Kbit/s verhoogd zal worden tot 128 Kbit/s. Deze verbetering zal geen verdere prijsverhoging tot gevolg hebben. ...

Voor het grootste gedeelte vind ik dit nog steeds slecht nieuws, maar ik ben wel blij met de verhoging van de upload snelheid !!! Wij zijn hier WEL bereid (met tegenzin) om die 23 % extra te betalen, meer niet, dan zijn we weg...

wel weer jammer dat we nog tot 1 mei moeten wachten op de upload verdubbeling !!!

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...