Ga naar inhoud

Oudere browsers en media queries


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af hoe oudere browsers met media queries omgaan. Als ik er op Google kom ik voornamelijk allerlei workarounds en scripts tegen, maar geen antwoord op de simpele vraag: hoe gaan oudere browsers standaard met media queries om. Ze herkennen ze niet, dus op zich kunnen ze twee dingen doen: - De queries zelf negeren, en dus geen onderscheid maken en alle stijlen laden. (Dus in de praktijk is de onderste bepalend) of - de queries en [u:d57555f33a]alles wat er binnen staat[/u:d57555f33a] negeren. (Dus in de praktijk is alles buiten een media query bepalend) Nou zou ik zelf ook iets kunnen bouwen om het te testen, maar ik heb niet de beschikking over alle oude browsers, en ik ben zo weer een uurtje verder. Dan vraag ik het liever eerst :)
Link naar reactie
Na toch maar gauw een beperkt test setupje te hebben gemaakt, kan ik concluderen dat het wisselend is. Ik heb een div een standaard stijl gegeven van 150x150px - rood en bij een resolutie van minder dan 768px was er een mediaquery die het 75x75 - blauw moest maken. Ik had alleen IE7 en IE5.5 om mee te testen. IE7 negeerde de (inhoud van de) mediaquery en bleef bij de default ( 150x150px - rood). IE5.5 pakte de onderste stijl, die in de media query stond (dus 75x75 blauw)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...